י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
הסגר על בני ברק יוסר?

הסגר לאן; מנכ"ל משרד הבריאות ממליץ להאריך; השרים מתנגדים

נכון להערב, הסגר על כל רחבי הארץ אמור להסתיים מחר בשעה 7:00 בבוקר, אולם עמדת משרד הבריאות כי יש להאריך אותו עד לאחר ימי חול המועד | השרים צפויים לדון בכך טלפונית וכבר נשמעים קולות התנגדות מצד שר הביטחון בנט שמותקף מכיוונו של ראה"מ • אלו הנחיות שימשיכו

הסגר לאן; מנכ"ל משרד הבריאות ממליץ להאריך; השרים מתנגדים
הסגר באזור ירושלים צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

שרי הממשלה יתכנסו לישיבה טלפונית כדי לקבל החלטה האם להמשיך את הסגר הכללי ברחבי הארץ, וזאת בשל עמדת משרד הבריאות בנושא.

מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב ממליץ להאריך את הסגר שאמור להסתיים על פי החלטת הממשלה ביום שישי בבוקר, ולהרחיב אותו עד לאחר סיום חול המועד. החשש הוא שמשפחות רבות ייצאו מהבית במהלך חול המועד וכתוצאה מכך גם ההתפרצות של הנגיף. עמדתו טרם הוצגה לראש הממשלה, וכאמור שרי הממשלה צפויים להכריע בעניין.

הסגר המדובר אוסר מעבר מעיר לעיר, והוא נכנס לתקפו שלשום ביום שלישי בשעה 19:00, ועל פי התכנית המקורית אמור להסתיים מחר (שישי) ב-06:00 בבוקר, אז - אם לא יחול שינוי - יחזרו לתוקפן ההגבלות הרגילות. פעילות התחבורה הציבורית, למעט מוניות, הופסקה לחלוטין בשלישי בערב - ותתחדש ביום ראשון בבוקר. האיסור חל גם על טיסות בינלאומיות.

על פי המסתמן הישיבה הטלפונית תתקיים מאוחר יותר, או מחר לאחר שהנחיות הסגר יבוטלו. יצוין, כי במידה ולא תתקבל החלטה עד מחר בשעה 7:00 בבוקר, הנחיות הסגר יבוטלו.

בתוך כך, משרד האוצר כבר הזדרז להביע את עמדתו בענין ה'עוצר', וקבע כי החל ממחר (שישי) "המגבלות הנוספות שהוטלו לפני החג על מקומות העבודה יוסרו מחר בבוקר כמתוכנן; יוחזר המצב למגבלות שהיו קיימות ערב ליל הסדר".

במידה והסגר יימשך, המעבר בין הערים, ובירושלים בין הרובעים, ייאסר למעט מקרים דחופים, וההצטיידות במזון ותרופות תיעשה ביישוב בו מתגוררים או ביישוב סמוך בלבד. התחבורה הציבורית (למעט מוניות) והטיסות לא יפעלו. האזרחים עדיין יוכלו לצאת מהבית עד למרחק של 100 מטר לצורך התאווררות.

סוגיה נוספת אליה יידרשו השרים וראש הממשלה להחליט, היא הסגר על בני ברק. על פי ההחלטה שאושרה לפני כשבוע, מחר בבוקר בשעה 07:00, הסגר ייגמר, אלא אם תתקבל החלטה אחרת, במקביל להחלטה על הסגר הארצי.

מיום ראשון בשעה 07:00, תיכנס לתוקף הנחיה חדשה - לעטות מסיכת פנים במרחבים הציבוריים. האזרחים יחויבו לעטות את המסכות גם ברכב, במידה והם נוסעים עם אדם נוסף, שלא שוהה איתם בבית. המעסיקים יחויבו גם הם לאכוף את ההנחיות החדשות ולחייב את העובדים לחבוש מסכה. הצו החדש לא חל על קטינים מתחת לגיל 6, ועל אנשים עם מוגבלות נפשית.

הנחיה נוספת שהוכנסה השבוע ותישאר בתוקף עד להודעה חדשה, היא הדרישה מהמעסיקים המורשים לפעול - למדוד חום בכניסה למתחם. המעסיקים נדרשים למנוע את כניסתם של כל אלה עם 38 מעלות חום ויותר והעובדים יידרשו לאשר כי אין להם תסמינים ולא באו במגע עם חולי קורונה.

על פי הדיווח ב'ערוץ 12', שר הביטחון נפתלי בנט מתנגד להמשך הסגר וטוען כי הוא "פוגע אנושות בכלכלה". שרים נוספים טוענים כי הסגר לא הכרחי והוא נובע ממניעים ספק פוליטיים, ספק יחצניים.

מקורבי נתניהו הגיבו להתנגדות השר בנט ומסרו ל'ערוץ 12': "ראוי שהשר ידאג למילוי משימותיו ולא למתקפות בתקשורת".

הסגר על בני ברק קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד