י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
בפעם שנייה

שמחה ליהודים: ברני סנדרס פרש מהמירוץ לנשיאות ארה"ב

דקות לפני כניסת החג התבשרנו כאן בישראל על פרישתו של ברני סנדרס שהתמודד על מועמדות המפלגה הדמוקרטית לנשיאות ארה"ב מול דונלד טראמפ | מי שנשאר בודד במערכה הוא סגין הנשיא אובמה לשעבר ג'ו ביידן שידוע כידיד ישראל

שמחה ליהודים: ברני סנדרס פרש מהמירוץ לנשיאות ארה"ב
ג'ו ביידן/ברני סנדרס צילום: מתוך טוויטר

ברוך שפטרנו: ברני סנדרס, פרש ערב כניסת חג הפסח מהמירוץ הדמוקרטי לנשיאות ארה"ב, מה שהשאיר בזירה רק את ג'ו ביידן, מי שהיה סגנו של הנשיא הקודם ברק אובמה, הוא ככל הנראה יהיה מועמד המפלגה להתמודדות מול הנשיא דונלד טראמפ בבחירות שיערכו בסוף השנה האזרחית.

סנדרס מגיע מהמחנה השמאלי-פרוגרסיבי של המפלגה הדמוקרטית, והבין שאין לו סיכוי על רקע ההפסדים בפריימריז במדינות מפתח, ופרש כדי לא להמשיך לבזבז כסף למירוץ חסר סיכוי.

ג'ו ביידן נחשב לידיד ישראל בניגוד לסנדרס העוין. סנדרס נחשב לאיש שמאל קיצוני, הוא כינה את נתניהו 'ראש ממשלה גזען וריאקציונר', ואמר כי ישקול להחזיר את השגרירות האמריקאית לתל אביב אם ייבחר לנשיא ארצות הברית. הוא אמר כי, "אי אפשר להתעלם מסבלם של הפלסטינים".

סנדרס מינה כיועץ בכיר את פיליפ אגנו, שכינה את הציונות "גזענית" במאמר בשנת 2015 וכיכב בעבר בקמפיינים שונים של סנדרס. הוא בין המייסדים של קבוצה שהוקמה בתגובה להירצחו של הצעיר האפרו-אמריקני טרייבון מרטין בשנת 2012. הקבוצה תמכה ב'חזית העממית לשחרור פלסטין', שהוגדרה ארגון טרור בארה"ב מאז 1997. הקבוצה גם מקדמת ותומכת בתנועת החרם והסנקציות נגד ישראל - ה-BDS.

מנגד, ג'ו ביידן נחשב לידיד ישראל, והרבה יהודים מרגישים טוב יותר לאחר פרישת סנדרס.

זוהי הפעם השנייה ברציפות שסנדרס פורש מהמירוץ לטובת מנהיג מתון יותר. כזכור ב-2016 התמודד סנדרס מול הסנטורית דאז הילארי קלינטון, אך גם אז החליט לפרוש, לאחר שהבין שאין לו סיכוי לנצח את ההתמודדות.

ברני סנדרס ג'ו ביידן בחירות לנשיאות ארה"ב 2020

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד