י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
עלייה במס' החולים קשה

תמונת מצב: מניין המתים מקורונה חצה את המאה; 175 במצב קשה

מספר חולי הקורונה בישראל חצה את הרבבה. מצבם של 175 מהחולים מוגדר קשה ו-129 מהם מונשמים. מדובר בעלייה של 16.4% במספר החולים קשה מאז ערב שבת. 101 ישראלים נפטרו מהקורונה. 1,236 חולים החלימו. וגם: המחדל בהבאת הנוסעים מנתב"ג לבידוד. 'בחדרי' עם כל הפרטים

תמונת מצב: מניין המתים מקורונה חצה את המאה; 175 במצב קשה
אילוסטרציה צילום: אלי סיריה

מספר חולי הקורונה בישראל ממשיך לטפס, ועומד כעת על 10,505. מצבם של 175 מהחולים מוגדר קשה ו-129 מהם מונשמים. מדובר בעלייה של 16.4% במספר החולים קשה מאז ערב שבת. 101 ישראלים נפטרו מהקורונה. 1,236 חולים החלימו.

במהלך השבת נחתה בישראל טיסה של חברת התעופה יונייטד אירליינס מניו ג'רזי. למרות הצהרות ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון נפתלי בנט שאמרו כי השבים מחו"ל יילקחו לבידוד במלוניות וישהו תחת פיקוח פיקוד העורף, הנוסעים שהגיעו לארץ יצאו מהטרמינל ללא הפרעה, ונסעו לבתיהם לאחר שנלקחה מהם בדיקת חום, התבקשו למלא הצהרת בריאות ולהתחייב שישהו בבידוד ביתי למשך 14 יום.

הסיבה לכך שלא חויב בידוד לכל מי שחוזר לישראל באופן גורף היא שהיועץ המשפטי לממשלה קבע שאי אפשר לחייב את כל מי שחוזר לישראל להיכנס למלונית לשבועיים, ואם יש לנוסע אפשרות לבידוד ביתי אפקטיבי - צריך לאפשר זאת.

בעקבות מקרה זה ומקרים נוספים, הנחה ראש הממשלה בנימין נתניהו בשעות הצהריים לעצור את כל הנחיתות בישראל, עד להשגת הסדרה משפטית שתאפשר לפיקוד העורף לקחת את הנוחתים בארץ מיד עם ירידתם מהמטוס למלוניות. המטוסים שכבר המריאו לכיוון ישראל הורשו להמשיך, אך לא התאפשרו טיסות חדשות.

כעת, מנסה היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט למצוא יחד עם היועץ המשפטי של משרד הבריאות, פתרון שיאפשר את לקיחת השבים מחו"ל לבידוד במלוניות פיקוד העורף.

21:42 > עלה ל-10,743 מספר החולים מנגיף הקורונה. מספר המתים זינק ל-101. מאושפזים במצב קשה: 175, מתוכם 129 מונשמים.

20:19 > יחידת בני המיעוטים של זק"א ישראל בשיתוף זק"א מחוז תל אביב פעלה גם השבת במניעת התפשטות מגיפת הקורונה. העיר בני ברק כיכבה בראש הרשימה וכשעה לאחר כניסת השבת קיבלנו 9 קריאות לאיתור חולים שנושאים בוודאות את הנגיף. מקרה חריג אירע בפתח תקווה כשמתנדבי זק"א היו צריכים להודיע לבני משפחה באמצע סעודת השבת כי בנם התינוק בן ה-11 חודשים נושא את הנגיף ולהרחיק ממנו באופן מיידי את בני משפחתו.

בשכונת קרית הרצוג בבני ברק נתקלו המתנדבים בבני משפחה שלא הסכימו לשתף פעולה עם משרד הבריאות וזאת למרות פסק ההלכה של רבני העיר כי מדובר בפיקוח נפש. כתוצאה מחוסר שיתוף הפעולה גרמו לחילול שבת יתר (מצווה הבאה בעבירה). בארגון זק"א מדגישים ומבהירים כי ע"פ הוראת הרבנים אלו שביצעו בדיקת קורונה צריכים להשאיר טלפונים פתוחים במהלך השבת.

20:17 > משרד הבריאות בשיתוף עם שירותי הדם של מגן דוד אדום החל לאסוף מזה שבועיים פלסמה של מחלימים ממחלת CoViD-19. היענות הציבור מרשימה וצפויה להתגבר בשבוע הקרוב עם עלייה במספר המחלימים.פלסמה של מחלימים שימשה טיפול בפנדמיה של השפעת הספרדית לפני מאה שנה ובאפידמיות הסארס והאבולה לאחרונה עם תוצאות טובות.

האיסוף נעשה בבנק הדם, המרכזי, ממחלימים/ות לאחר שחלפו כ 14 יום מהחלמתם ומדובר בתהליך פשוט בו לוקחים דם מוריד התורם, הדם נכנס למכונה, אשר מפרידה את מרכיב הפלסמה ומעבירה אותו לשקית, כשכל מרכיבי הדם מוחזרים לגופו של התורם. המטרה היא לאסוף נפח של 600 סמ"ק בתהליך האורך כ-40 דקות. יחידת האפרזיס (הפרדת הדם למרכיביו) של מגן דוד אדום פועלת מזה שנים רבות ויש לה ניסיון רב בטיפולים מאין אלו.

קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד