י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
האזינו

האזינו: אח של ראש הישיבות: "לא השתתפתי בהלוויה של אחי"

הגאון רבי אברהם מרדכי אולבסקי, חבר וועדת הרבנים שע"י בד"ץ רבני הקריות באשדוד, אחיו של הגאון רבי דוד אולבסקי זצ"ל ראש הישיבות של גור בארה"ב בפנייה נוגעת ללב לכלל חסידי גור באשדוד, מימי השבעה שהוא יושב לבדו על אחיו הבכור שנפטר מנגיף הקורונה

האזינו: אח של ראש הישיבות: "לא השתתפתי בהלוויה של אחי"
אחיו, הגאון רבי דוד אולבסקי זצ"ל צילום: באדיבות המצלם

הגאון רבי אברהם מרדכי אולבסקי, חבר וועדת הרבנים שע"י בד"ץ רבני הקריות באשדוד ואחיו של הגאון רבי דוד אולבסקי זצ"ל ראש הישיבות של גור בארה"ב, העביר בערב חג הפסח פנייה נרגשת לתושבי אשדוד שלא לצאת מהבתים ואף לא לשלוח את הילדים לשחק את השכנים. 

הרב אולבסקי דיבר בתוך ימי השבעה, שהוא יושב לבדו על אחיו הבכור שנפטר מנגיף הקורונה בארה"ב והובא למנוחות בישראל. 

"מדבר אברהם מרדכי אולבסקי. אני יושב כעת שבעה על אחי הגאון הרב דוד, שקיבל את הנגיף לפני כשבועיים, והוא כבר איננו".

"אני התייתמתי בגיל צעיר, והוא היה לי גם כאבא. עסקנים וידידים דאגו להטיס אותו ארצה במטוס פרטי, אתמול התקיימה הלווייתו בירושלים. ומאוד מאוד רציתי לנסוע להשתתף, לתת לו את הכבוד האחרון. ובכל זאת נשארתי בבית, למרות שלפי החוק היה לי מותר להשתתף בהלווייתו".

"ידידיי, תושבי אשדוד היקרים, אני פונה אליכם מכל הלב, אנא! חוסו על נפשכם, אל תצאו מהבית, אל תשלחו ילדיכם לשחק אצל השכנים, ואל תכניסו הביתה את ילדי השכנים".

"כיהודים מאמינים, אנחנו יודעים שהכל משמים, אי אפשר בכוחותינו להיזהר מהנגיף רח"ל, אבל שמעתי ווארט, כתוב "אם ה' לא ישמור עיר שווא שקד שומר", משמע, אם השם שומר עיר כן צריכים את השומר? אלא שתפקידנו וחובתנו לקיים מצוות "ונשמרתם מאוד" על ידי קיום חובתנו ולהישאר בבית, ובד בבד להתפלל שהקב"ה ישמור אותנו ואת עירנו".

בתפילה "אבינו מלכינו מנע מגיפה מנחלתך", ויקויים בנו הפסוק "והסירותי מחלה מקרבך". א פרייליכן יום טוב! סיים הרב אולבסקי את דבריו. 

הרב דוד אולבסקי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד