י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
המנדט מסתיים

בליכוד קוראים להעביר את המנדט לרה"מ נתניהו

על רקע המשא ומתן המתמשך בין הליכוד לכחול לבן: בליכוד קוראים להעביר את המנדט להקמת ממשלה לידי ראש הממשלה בנימין נתניהו

בליכוד קוראים להעביר את המנדט לרה"מ נתניהו
גנץ ונתניהו, אמש צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

המשא ומתן בין כחול לבן לליכוד להקמת ממשלה בינתיים לא מביא תוצאות ממשיות, והמנדט שניתן על ידי הנשיא ליו"ר כחול לבן בני גנץ ייפקע בלילה שבין יום שני לשלישי בשבוע הבא.

גנץ יפנה מחר (ראשון) לנשיא ריבלין בבקשה להארכת תוקף המנדט שבידיו בשבועיים נוספים. רונן צור, יועצו הקרוב של גנץ, אמר בריאיון לערוץ 12 כי "אנחנו נמצאים כפסע מהקמת ממשלת חירום - מה שסוכם הוא הבסיס ללכת לחתימה ואפשר לעשות זאת עוד הערב".

אם יו"ר כחול לבן יפנה לנשיא לבקש ארכה, יהיו בידי הנשיא מספר אפשריות, אפשרות אחת היא להעביר את המנדט לראש הממשלה נתניהו, דבר שבליכוד מאוד מייחלים שיקרה, אפשרות נוספת שעומדת בפני הנשיא, היא להחזיר את המנדט לכנסת למשך 21 יום, שבהם כל אחד מחברי הכנסת יכול לגייס 61 תומכים להקמת ממשלה בראשותו.

בבית הנשיא מבהירים שהמנדט של גנץ להקמת ממשלה יפקע בלילה בין שני לשלישי. לכאורה כחול לבן יכולה להעביר את חוקי נתניהו בוועדה המסדרת כבר ביום שני אלא שאז הסיכוי שתקבל עוד שבועיים מהנשיא אפסית.

במפלגת הליכוד עושים הכל בכדי שהנשיא לא יתן לגנץ את הארכה המיוחלת, בהודעה שפרסם שר האנרגיה, יובל שטייניץ, נאמר: "אני קורא לנשיא ראובן ריבלין להעניק את המנדט להרכבת הממשלה לרה"מ נתניהו כבר ביום שלישי הקרוב, זאת כדי לקדם ולזרז את הקמתה של ממשלת אחדות".

עוד אמר השר שטייניץ: "מאחר שמוסכם שנתניהו יהיה ראש הממשלה הראשון ברוטציה - כל עיכוב בהטלת המנדט עליו, עלול לעכב את הקמתה של הממשלה החדשה, שעם ישראל כל כך זקוק לה במצב החירום הנוכחי".

בליכוד מסרו כי "ראש הממשלה נתניהו פנה הערב ללשכת ח״כ בני גנץ כדי לקיים עוד הערב פגישה במעון רה״מ בינהם ובין צוותי המו״מ, מתוך רצון טוב ואחריות לאומית להקמת ממשלת אחדות בהקדם האפשרי".

בנימין נתניהו בני גנץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד