כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
בני ברק תצא מההגדרה - ירושלים תיכנס

פרסום ראשון: קריטריונים מסודרים לקביעת מקום כ"אזור מוגבל"

פרסום ראשון: שר הבריאות יעקב ליצמן מבקש לעשות סדר ולקבוע קריטריונים מסודרים לקביעת ערים ברחבי הארץ כ"אזור מוגבל". מסתמן: בני ברק לא תוגדר "אזור מוגבל" על פי הקריטריונים החדשים. לעומתה ירושלים או חלקים ממנה ייכנסו להגדרה החדשה. 'בחדרי' עם כל הפרטים

פרסום ראשון: קריטריונים מסודרים לקביעת מקום כ"אזור מוגבל"
נתניהו וליצמן צילום: אוליבר פיטוסי, פלאש 90

בעקבות ההחלטה שהתקבלה בשבוע שעבר להכריז באופן מקומי על בני ברק כ"אזור מוגבל", והרצון להכריז גם על ירושלים או חלקים ממנה כ"אזור מוגבל", העלה שר הבריאות יעקב ליצמן דרישה מראש הממשלה ומשרי וועדת הקורונה להכריז "אזור מוגבל" לפי קריטריונים מוסדרים.

ל'בחדרי' נודע, כי הממשלה צפויה לאשר את הקריטריונים שדורש השר.

על פי הבקשה שהעביר, "אם ברשות מקומית, או חלק ממנה, מתקיימים כל התנאים הבאים: 1. מספר האנשים שאובחנו כחולי קורונה עולה על 50; 2. שיעור התחלואה בקורונה ל-100,000 איש גבוה מהממוצע הארצי; 3. שיעור העלייה בתחלואה בשלושת הימים האחרונים גבוה מהממוצע הארצי. יכריז המנהל על הרשות המקומית, או חלק ממנה, לפי העניין, כאזור מוגבל".

על פי החלטה זו מסתמן כי בני ברק בדרך לצאת מאזור מוגבל ואילו ירושלים או חלקים ממנה ייכנסו להגדרה.

המטרה כאמור היא להביא להסדרת ההגבלה בכל הערים לפי קריטריון אחיד, וכדי למנוע הישנות החלטה נוספת - גורפת כל אזורי הציבור החרדי, כפי שקרה בבני ברק, שלבסוף הסגר הוסר בחלקו.

כזכור, שרי הממשלה צפויים להצביע הערב (מוצ"ש) על ההחלטה להטיל סגר על חמש עשרה שכונות בירושלים, בהן יש אחוזי הדבקה גבוהים. בעיר יש 1,821 חולים שזהו מספר החולים הגבוה ביותר בארץ, ולמעלה מ-90% מהם מתרכזים בשכונות הללו, שכונות חרדיות ברובן.

ההחלטה אמורה הייתה לקבל את אישור הממשלה כבר ביום שישי, אך נדחתה בעיקר בשל התנגדות של שר הפנים אריה דרעי וראש העיר ירושלים משה ליאון, ועל משרד הבריאות הוטל לגבש הצעה מוסכמת. עם זאת, הסגר הצפוי הולך להיות כמו הסגר הקיים בבני ברק כעת, ובו תושבי השכונות הנצורות יוכלו לצאת למקומות העבודה בכפוף להנחיות משרד הבריאות.

מעיריית ירושלים נמסר, כי "ראש העיר, משה ליאון, סבור עקרונית כי דין כל השכונות במדינה זהה. החלטה על סגר שכונה צריכה להיות ע"פ קריטריונים קבועים ורלוונטים, ע"פ נתוני עומק בכל שכונה. הקריטריונים הוסכמו עם ראש העיר ירושלים ביום שישי. לפני כניסת השבת, הועברה מפת השכונות ע"פ הקריטריונים שנקבעו.

ראוי שהטיפול יהיה בבעיה ולא בסימפטום, קרי, לפנות את הנדבקים לבידוד במלונות הייעודים שנקבעו לכך, על מנת למנוע את התפשטות הנגיף ולהסיר את השכונות מהסגר. ראש העיר דורש מהממשלה לסייע במימוש הפינוי בכל דרך".

קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד