י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
בעקבות אחוזי התחלואה הגבוהים

אחרי בני ברק: השכונות החרדיות בירושלים נכנסות לסגר מוחלט

בעקבות אחוזי התחלואה הגבוהים בשכונות החרדיות בירושלים עם מעל 1800 חולי קורונה, החליטה וועדת השרים לענייני 'אזור מוגבל' כי ארבעה רובעים בעיר ייכנסו לסגר מלא החל ממחר בחצות היום ועד למוצאי שביעי של פסח | תנאי היציאה החריגים שיותרו, יושוו לעיר ב"ב • כל הפרטים

אחרי בני ברק: השכונות החרדיות בירושלים נכנסות לסגר מוחלט
שוטרים בשכונה חרדית בירושלים צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

העיר ירושלים - עם למעלה מ-1,800 חולי קורונה, היא העיר עם מספר חולי הקורונה הגבוה ביותר בישראל. נתון לכאורה לא מדאיג במיוחד לאור העובדה שהיא גם העיר הגדולה בישראל. אלא, שמרבית מהחולים מגיעים מאותם הרובעים.

בשל כך, ועדת השרים להגדרת "אזור מוגבל" קבעה הלילה (מוצ"ש) בישיבה טלפונית ארבעה רובעים בעיר ירושלים כאזור מוגבל, ולמעשה הטילה עליהם סגר.

ההחלטה תיכנס לתוקפה מחר (ראשון) בשעה 12:00 עד ליום כ"א בניסן התש"ף 15 באפריל 2020 (שביעי של פסח)

הרובעים שנקבעו כאזור מוגבל הם:

רובע 1: הכולל את שכונת נווה יעקב, למעט עוטף ירושלים כפר עקב, אזור התעשיה עטרות, בית חנינא, פסגת זאב ועוטף ירושלים שכונת השלום.

רובע 2: רמת אלון (שכונות רמות), רמת שלמה, רוממה, קרית צאנז, קרית בעלז, שיכון חב"ד, עזרת תורה, גוש שמונים, סנהדריה, סנהדריה מורחבת, למעט אזור תעשייה הר החוצבים, פארק מטרופוליני עמק הארזים ופארק מטרופוליני עמק מוצא.

רובע 3: הר נוף וגבעת שאול למעט אזור תעשיה גבעת שאול, בית הכרם, מינהל מוסדי הר הרצל, יובלים, גנים, רמת דניה ובית החולים הדסה עין כרם.

רובע 5: שכונת הבוכרים ולב העיר, שכונת מאה שערים, שכונת גאולה ושכונת מקור ברוך, למעט מינהל מוסדי קריית הלאום ובית דוד.

על כל אחד מהאזורים כאמור, יחולו ההגבלות המפורטות בתקנה 3 לתקנות שעת חירום (אזור מוגבל) ותתאפשר יציאה מאזור הרובע לעבודה, טיפול רפואי חיוני, הלוויה של בן משפחה מדרגה ראשונה, העברת קטין בין הורים גרושים, הליך משפטי וכל צורך חיוני אחר באישור מראש של רח"ל.

יצוין כי משטרת ישראל ביצעה חסימה בכביש הראשי לשכונת רמות, כבר מערב החג, עוד לפני קבלת ההחלטה על הטלת הסגר בירושלים. אחד מגולשי 'בחדרי חרדים' תיעד עבורנו את החסימה בכניסה לשכונה בשעה 22:30, עוד לפני שהתקבלה החלטת הממשלה, בה ניתן להבחין כי השוטרים עוצרים ומתשאלים כל נהג לאן פניו מועדות.

מוקדם יותר הערב פרסמנו לראשונה ב'בחדרי חרדים' כי שר הבריאות יעקב ליצמן מבקש לעשות סדר ולקבוע קריטריונים מסודרים לקביעת ערים ברחבי הארץ כ"אזור מוגבל". מסתמן: בני ברק לא תוגדר "אזור מוגבל" על פי הקריטריונים החדשים. לעומתה ירושלים או חלקים ממנה ייכנסו להגדרה החדשה.

סגר בירושלים קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד