א' אייר התשפ"ד
09.05.2024
לא מתקדם

המו"מ תקוע: קרב האשמות בין כחול לבן לליכוד

לאחר שנטשו צוותי המו"מ את שולחן הדיונים: המשא ומתן להרכבת ממשלת החירום לא מתקדם. גנץ: "גם במחיר פוליטי ואישי כבד אני אעשה כל שאוכל בכדי להקים ממשלה יחד עם מפלגת הליכוד"

המו"מ תקוע: קרב האשמות בין כחול לבן לליכוד
בנימין נתניהו/בני גנץ צילום: תומר נויברג/אבשלום ששוני, פלאש 90

כמה ימים לאחר שנטשו צוותי המו"מ את שולחן הדיונים, המשא ומתן להרכבת ממשלת החירום לא מתקדם ומלבד שיחות ופגישה וירטואלית בין צוותי המו"מ של כחול לבן והליכוד לא חלה שום פרצת דרך בדרך לחתימה על הסכם לממשלת אחדות.

אתמול (מוצ"ש) שיגרו בליכוד הודעה שרימזה על נתק בערוץ השיחות. במפלגה מסרו כי, "נתניהו פנה הערב ללשכת ח"כ בני גנץ כדי לקיים עוד הערב פגישה במעון רה"מ ביניהם ובין צוותי המו"מ, מתוך רצון טוב ואחריות לאומית להקמת ממשלת אחדות בהקדם האפשרי".

בכחול לבן השיבו לפניית הליכו ומסרו: "נמשיך במאמצים להקים ממשלת חירום ואחדות שתטפל במשבר הקורונה על השלכותיו הרפואיות, הכלכליות והחברתיות, תשמור על שלטון החוק ותמנע בחירות רביעיות. את המגעים ננהל בערוצים הרשמיים של צוותי המשא ומתן ולא בתקשורת".

את קרב האשמות ניהל הליכוד בתקשורת, כאשר במקביל החל קרב בליכוד במטרה לקבל את המנדט להרכבת הממשלה שנמצא עדיין בידי גנץ וצפוי להסתיים בלילה שבין שני לשלישי. המטרה היא למנוע חקיקה נגד ראש הממשלה, במקרה והמו"מ לא יבשיל לכדי הסכם.

בליכוד מסבירים כי אם המנדט יבוא לידי ראש הממשלה נתניהו כפי שנעשה בפעם הקודמת, הדבר יגביר את הסיכוי להרכבת ממשלה. מנגד, ההערכה היא כי הנשיא דווקא יחזיר את המנדט לכנסת כפי שהיה בעבר.

בכחול לבן לא המתינו לליכוד ופנו עם צאת השבת לנשיא המדינה. חבר הכנסת גנץ ביקש את הארכת המנדט, "המשבר הפוליטי, הרפואי והחברתי, הביאו אותי לכלל החלטה שגם במחיר פוליטי ואישי כבד אני אעשה כל שאוכל בכדי להקים ממשלה יחד עם מפלגת הליכוד", כתב גנץ. "החלטתי כי לעת הזו יהיה נכון לדחות הישגים ושאיפות חשובים על מנת לעשות את הנדרש. המהלך חייב אותי לעשות צעדים פוליטיים קשים בעלי משמעות לאומית".

בנוגע למגעים שהתקיימו עד כה, כתב גנץ לריבלין, "קיימנו מגעים אינטנסיביים להקמת ממשלה. למעשה, אני חושב שאנו קרובים לחתימת הסכם, וזה מחייב אותנו לפרק זמן נוסף על מנת להגיע להסכם סופי". גנץ ביקש הארכה של שבועיים להחזקת המנדט כדי, "שנוכל לעמוד באתגר שהציב לנו המצב, וגם הציב לנו נשיא המדינה במתווה שהוצג על ידו, בכדי להקים ממשלת פיוס לאומית שתפעל למען כלל אזרחי המדינה, תשמור על מוסדותיה, תתמודד עם אתגר הקורונה ותתחיל את תהליך השיקום הכלכלי הנגזר מכל אלה".

בנימין נתניהו בני גנץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד