כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
סיבה לאופטימיות

מומחים: 80% שעד סוף הקיץ יהיה חיסון לנגיף

פרופסור מאוניברסיטת אוקספורד בבריטניה, טוענת כי יש סיכוי של 80% שהחיסון נגד הנגיף יהיה מוכן עד הקיץ הקרוב. הערכות קודמות דיברו על כך שייצור חיסון יכול לארוך 18 חודשים

מומחים: 80% שעד סוף הקיץ יהיה חיסון לנגיף
אילוסטרציה צילום: ארכיון

פרופסור שרה גילברט מאוניברסיטת אוקספורד בבריטניה, המובילה כיום צוות מחקר בחיפוש אחרי חיסון לווירוס הקורונה, טוענת כי יש סיכוי של 80% שהחיסון נגד הנגיף יהיה מוכן עד ספטמבר, כך ע"פ דיווח ב"ישראל היום".

בחודש שעבר היא קיוותה שניתן יהיה לפתח את החיסון עד סוף 2020, אך כעת אישרה את התרחיש האופטימי ביותר לאחר שנראה כי הניסויים של החיסון בבני אדם במסגרת המחקר אותו היא מובילה, יחלו בשבועיים הקרובים.

למרות הערכות קודמות לפיהן ייצור חיסון יכול לארוך 18 חודשים, בראיון עם ה"טיימס" טוענת פרופסור גילברט כי "אם הכל יתנהל בצורה מושלמת", יש סיכוי שעד ספטמבר כבר יהיה חיסון. "אני חושבת שיש סיכוי גבוה שזה יעבוד על סמך דברים אחרים שעשינו עם סוג כזה של חיסון", אמרה לטיימס.

במקביל, מומחים בתחום הבריאות אומרים כי נגיף הקורונה משתנה בקצב איטי יותר מכמה נגיפי נשימה אחרים, במיוחד משפעת.

יש כרגע מספר זנים שונים לנגיף אך מדענים אומרים כי המוטציות אינן שונות מאוד מהנגיף שמקורו בווהאן, סין, והן אינן בעלות השפעות חמורות יותר.

המשמעות האופטימית היא שברגע שהחיסון יהיה זמין, הוא יספק הגנה מפני הנגיף המקומי וגם מפני מוטציות - ובמשך מספר שנים.

ד"ר מארק שלייס, פרופסור במחלקה למחלות זיהומיות בילדים ואימונולוגיה באוניברסיטת מינסוטה אמר: "השפעת, למשל, משתנה מדי שנה וזו הסיבה שעל החוקרים לפתח חיסונים כדי להגן עלינו מפני הזנים השכיחים ביותר. וירוס הקורונה השתנה, ונכון לעכשיו, לפחות שמונה זנים מסתובבים ברחבי העולם, אך המוטציות שלו דומות מאוד לנגיף המקורי".

קורונה חיסון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד