כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
"מגבילים לתבנית אחת"

למרות הבטחות היבוא: המחסור בביצים נמשך

גם השבוע נמשך המחסור בביצים ותושבי ירושלים שנכנסים להסגר, עמדו מול מדפים ריקים • לפי משרד החקלאות, בשבועות הקרובים יגיעו ארצה בהטסה ודרך הים 32 מיליון ו-670 אלף ביצים

למרות הבטחות היבוא: המחסור בביצים נמשך
אילוסטרציה צילום: קובי גדעון, פלאש 90

זה לא סוד שבחודש האחרון נרשם מחסור חריג בביצים בארץ, על רקע משבר הקורונה וחג הפסח.

למרות פעילויות יבוא נרחבות והבטחות לכך שאחרי החג המחסור יצטמצם, גם היום הופתעו הלקוחות כשהגיעו למדף הביצים במרכולים וגילו שהוא ריק.

סניפי רשתות השיווק בשכונת גבעת שאול בירושלים התמלאו הבוקר בעיקר בתושבי השכונות החרדיות בעיר, שביקשו להשלים מצרכים לפני כניסתו לתוקף של הסגר בבירה, ב-12 בצהריים. לפני הכל, כמובן, הם פנו אל המדפים שבקצה המרכול, בתקווה שיצליחו לאגור עוד תבנית ביצים, אך לאכזבתם הם מצאו אותם שוב ריקים. בקופה הראשית אחת הקופאיות הבטיחה ש"מחר יגיעו", אולם חברתה מיהרה להשתיק אותה: "אל תתחייבי".

דודי, תושב שכונת בית וגן שהגיע לסניף "אושר עד" בבירה, סיפר ל- ynet שיש תחושה של צורך להצטייד ולמלא את הבית במזון, במיוחד לאור הטלת הסגר על חלק מהאזורים בעיר.

"פחות או יותר צריך לבוא ולקנות מה שצריך, עד יום רביעי לא יוצאים", אמר. "תמיד יש צורך להצטייד. הקניות לא נגמרות וידם של האנשים רחבה והן רוצות תוספות".

גם בסופר דהן בעיר שדרות התקבלה תמונה דומה של מדף ביצים ריק. יעקב דהן, הבעלים, אמר בשיחה ל-ynet כי בשבוע שעבר קיבל מענה למחסור,
אבל היום נקלע למצב ששוב אין ביצים בחנות. "אנשים צורכים ביצים ואנחנו מגבילים לתבנית אחת, אבל גם את זה אין לנו. הבטיחו בצהריים שנקבל עוד ביצים ולקוחות מתקשרים כדי לשאול מתי מגיע המשלוח".

בתוך כך, ברשתות השיווק מעריכים שהביקוש לביצים ירד במהלך השבוע, לאור הצפי למספר נמוך יותר של מבקרים בסניפים. במשרד החקלאות מוסיפים להעריך שבתחילת השבוע הבא יצטמצם המחסור בביצים בעקבות יבוא במטוסים ואוניות, לצד הצטברות מלאי מהתוצרת המקומית במהלך החג השני.

מיקי לסר, מנכ"ל חברת מ.לסר, חושב שהביקושים עדיין גבוהים. "בחודש האחרון ראינו צריכה חריגה של ביצים שלפי כל הסימנים, נמשכת גם השבוע", הוא אמר. "התחלנו לשווק הבוקר את הביצים מהשוק המקומי שהצטברו בחג ובשבת. אנחנו נתגבר גם השבוע את קצב איסוף הביצים מהמגדלים המקומיים שעושים הכל כדי שיחד נצליח למלא את המדפים".

לפי משרד החקלאות, בשבועות הקרובים יגיעו ארצה בהטסה ודרך הים 32 מיליון ו-670 אלף ביצים, מספרד, אוקראינה, איטליה ופורטוגל. בסך הכל יגיעו ארצה עד סוף החודש 24 מכולות מספרד, 25 מאוקראינה, 19 מאיטליה ו-31 מפורטוגל.

קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד