כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
בהוראת השר

בליווי חובש: אכיפת המשטרה תתרכז בחולי הקורונה

בהוראת השר לבטחון פנים גלעד ארדן, המשטרה תחל במבצע אכיפה מיוחד של חולי הקורונה עצמם. אל המשטרה יתלווה במסגרת המבצע חובש צמוד. 

בליווי חובש: אכיפת המשטרה תתרכז בחולי הקורונה
שוטרים בעידן הקורונה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

על רקע ההחלטה של משרד הבריאות שלא לחייב בכפיה את חולי הקורונה להתפנות למלוניות מיוחדות ומבודדות, וכתוצאה מכך ישנם כ-6,800 חולים שנמצאים בבידוד ביתי - כמחצית מהם מהמגזר החרדי - החליט שר לביטחון הפנים גלעד ארדן שלא לחכות, ולהתחיל כבר היום מבצע אכיפה ופיקוח על חולי הקורונה שנמצאים בבידוד בביתם.

עד כה, משטרת ישראל עסקה בעיקר בבלימת התפשטות המגפה ובמיקוד על מחוייבי בידוד, ובצעה 87,209 ביקורים עד כה. אולם על פי הצעתו של ארדן, כעת הפיקוח יעלה הילוך ויעבור לשלב שני, שהצורך שלו התעורר לאור כמות החולים הנרחבת - כך שהמשטרה תצא לביקורי פתע בבתיהם של חולים מאומתים.

בשעה 16:00, התקיימה שיחת זום בוידיאו, בהשתתפות מ"מ מפכ"ל המשטרה ניצב מוטי כהן, נציגי משרד הבריאות, המל"ל ומשרד המשפטים. על פי התכנית, בכל מחוז יוקם צוות משטרה ייעודי שיטפל באכיפה, כמובן שצוות זה יהיה עם מיגון מיוחד על מנת שאיש מאנשי המשטרה לא יידבק בנגיף הקורונה.

כל מחוז משטרתי יקצה כוח משימתי לביצוע בקרות בתחומו, כך על פי התכנית, וכוח משימה יהיה בנוי משוטרים צעירים בריאים בפיקוד קצין. הכוח יבצע את הביקורים טלפונים ופיזית על פי תוכנית סדורה.

בנוסף לביקורים ולאכיפה, יינתן דגש לדרכי פנייה למשפחה של החולה ברגישות הנדרשת. חולה שיימצא בביתו בבידוד מתאים, יירשם. חולה שלא יימצא, ייפתח ארוע שיכלול בירור לגבי מצבו, לרבות משרד הבריאות, מערכת אשפוז, ובני ביתו כתובות חלופיים.

חולה שיימצא מחוץ לביתו או מחוץ לאשפוז הביתי, תבוצע אכיפה. בנוסף, לכוח יהיה חובש צמוד שיוודא במהלך כל הפעלות כי הכוח שומר על תקינות ציוד המיגון.

מדובר על עשרות שוטרים ייעודיים בכל מחוז, שיטפלו באכיפה בנושא זה.

קורונה גלעד ארדן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד