כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
אבל כבד בקהילה

הגאון המתמיד הלך לעולמו בגיל 61 מקורונה

בקהילה החרדית בלייקווד ממאנים להיפרד מהגאון הנודע רבי זלמן הלל פנדל זצ"ל שהנדבק בנגיף הקורונה והלך לעולמו בגיל 61 |  מכריו מספרים על מתמיד נדיר שתמיד נמצא רכון על הגמרא וספרי ההלכה | חיבר חיבור על הירושלמי שהגר"ח קנייבסקי שיבח אותו מאוד

הגאון המתמיד הלך לעולמו בגיל 61 מקורונה
נר נשמה. אילוסטרציה צילום: pixabay

אבל בלייקווד עם הסתלקותו של תלמיד חכם עצום בגיל 61 מנגיף הקורונה, מדובר בהרה"ג רבי זלמן הלל פנדל זצ"ל, שחיבר קונטרסים בתורה, ומכריו מספרים שהיה גדול בתורה, תמיד היה לו דרש נאה בגמרא, תמיד עם חיוך, פוסק גדול, והיה מסתפק במועט.

על פי עדויות של מכריו, הוא חיבר חיבור בתלמוד ירושלמי, שהגר"ח קנייבסקי יבלח"ט אמר עליו כי הוא רוצה להגיע לרמה של החיבור הזה, ולאחרונה הוא כתב חיבור גדול בענייני יום טוב. כך על פי העדויות שפורסמו באתר 'לייקווד סקופ'.

הנפטר הדגול היה עוסק בתורה שעות רבות ביממה ותמיד מצאו אותו רכון על ספר תורני, לצד גם מצא זמן לעבוד בעבודה שהביאה לו כדי צרכו, ואף אחד לא שם לב שהוא בכלל עובד, מרוב השעות שבהן היה נראה מול הגמרא הפתוחה, איש אמת וירא אלוקים.

כמו כן היה המנוח ז"ל בעל תפילה בימים נוראים, איש אהוב למקום ואהוב לבריות, תלמידיו ממתיבתא 'פאר התורה' מספרים כי הוא יחסר להם מאד.

הוא השאיר אחריו דורות ישרים מבורכים המבכים מרה את לכתו.

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים.

קורונה טרגדיה בלייקווד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד