כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024

'המפקד' בן ה-13 תכנן לפוצץ בית כנסת ולא יועמד לדין

בן 13 מאסטוניה הוביל קבוצת נערים בני גילו ותכנן יחד עמם לפוצץ בית כנסת וכן משרדים של אתר חדשות אמריקאי, המשטרה עצרה אותו בינואר האחרון אך הוא לא יועמד לדין בשל גילו הצעיר 

'המפקד' בן ה-13 תכנן לפוצץ בית כנסת ולא יועמד לדין
אילוסטרציה. למצולם אין קשר לכתבה צילום: unsplash

נער אסטוני בן 13 הוביל קבוצה ניאו-נאצית בינלאומית שתכננה לפוצץ בית כנסת ומשרדים של אתר חדשות אמריקאי, כך על פי דיווח של סוכנות הידיעות AP.

הנער כינה את עצמו "מפקד" אוגדת פיורקרייג, קבוצה שלטענת 'הליגה נגד השמצה' "מפרסמת את הפרשנויות הקיצוניות ביותר לאידיאולוגיה הסופר עליונות לבנה", המשטרה האסטונית החלה לטפל בנושא בחודש ינואר האחרון, כאשר דיווח על הנער בן ה-13 פורסם לראשונה ביום רביעי האחרון בעיתון האסטוני השבועי Eesti Ekspress.

דובר המשרד לביטחון פנים באסטוניה אמר לסוכנות הידיעות AP כי הנער לא יועמד לדין והסביר, מאחר ומדובר בילד מתחת לגיל 14, לא ניתן להעמידו לדין על פי החוק הפלילי, ובמקום זאת יש להשתמש בשיטות משפטיות אחרות בכדי לבטל את הסיכון. שיתוף פעולה בין כמה רשויות, ובמיוחד הורים, חשוב להרחיק ילד מהקיצוניות האלימה.

הדובר לא אמר שהנער היה מנהיג הקבוצה, אך בדיווח ב-AP נאמר כי במסמכים שהודלפו עם שיחותיהם באינטרנט של חברי אוגדת פיורקרייג עולה כי "המפקד" התייחס לעצמו כמייסד הקבוצה ורמז כי הוא מסארמאה, האי הגדול ביותר באסטוניה.

'הליגה נגד השמצה' המפקחת על קבוצות שנאה ברשתות החברתיות, פרסמה באתר שלה כי אוגדת פיורקרייג קוראת לאלימות ולהשמדת היהודים.

עוד פורסם כי מייסד אוגדת פיורקרייג מתגורר באסטוניה, אך חבריה אמריקאים. בפברואר השנה הודה גבר מלאס וגאס בן 23 באשמת החזקת נשק בלתי חוקי, והואשם כי תכנן לפוצץ בבית כנסת, והוא יצר קשר באינטרנט עם חברי אוגדת פיורקרייג.

סיכול פיגוע ניאו נאצים פיצוץ בתי כנסת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד