י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
"לא לבכות ולהרבות בשמחה"

הצוואה המפתיעה של זקן הראשל"צים הגר"א בקשי דורון זצ"ל

"לא לבכות ולהרבות בשמחה ותודה שזכיתי למה שזכיתי" כותב הגאון רבי אליהו בקשי דורון זצ"ל בצוואתו. ואכן הרב נפטר בחול המועד פסח בימים שאין מספידים. הלוויה בצמצום כפי הוראות משרד הבריאות. 'בחדרי חרדים' בפרסום ראשון של חלק מהצוואה של הראשון לציון

הצוואה המפתיעה של זקן הראשל"צים הגר"א בקשי דורון זצ"ל
הגר"א בקשי דורון זצ"ל בלימוד בחדרו צילום: יעקב כהן

הסתלקותו של הגאון רבי אליהו בקשי דורון זצ"ל זקן הראשונים לציון ורבה הראשי הספרדי לשעבר הכתה בהלם את אלפי תלמידיו בארץ ובעולם, הרב שהיה חלש בכל השנים האחרונות המשיך בסדר יומו הרגיל והיה עובר טיפולי דיאליזה. 

למרות כל המאמצים שעשו בני ביתו לשמור את הרב שלא יידבק בנגיף הקורונה, והרב אף היה הראשון שסגר את בית מדרשו בבית וגן בירושלים הרב נדבק בערב החג ומצבו הדרדר במהירות למגינת לב. 

הרב יובא למנוחות הבוקר (שני ד' דחול המועד פסח) בשעה 10:30 בבית ההלוויות הספרדי בהר המנוחות בירושלים שם בהלוויה מצומצמת של בני המשפחה ותלמידים קרובים בראשות הרבנים הוא ייטמן לצד רעייתו הרבנית אסתר ע"ה.

על פי הוראות משרד הבריאות והמשטרה תינתן אפשרות למשפחה המצומצמת להשתתף בלוויה עקב המצב הקשה והתפשטות הנגיף.  

'בחדרי חרדים' חושף את צוואתו של הרב בקשי דורון זצ"ל שנכתבה על ידו לאחד מעוזריו ובני ביתו בנוגע לקיום הלוויה וההספדים. הצוואה נכתבה לפני מספר שנים.  

הרב הורה לומר את הפיוט "יביאוני לגן עדנך" שאומרים ביום כיפור אותו יאמר אחד מכל הקהל, כך גם 'יושב בסתר עליון' ושישתדלו תינוקות של בית רבן גם לומר. 

הרב מבקש שלאחר מכן אין להאריך בהספדים, ישתדלו לעשות הקפות כמנהג ירושלים ישתדל שלא לבכות ולהרבות שמחה ותודה שזכיתי למה שזכיתי. וכך זכה הרב מהשמים שהסתלק לבית עולמו בחול המועד פסח בזמן שאין מספידים. 

לגבי ימי השנה הרב מבקש כי בכל האזכרות ללמוד מספרו 'בנין אב', להגיד שיעורים ב'בנין אב' ולהשתדל להפיץ את הספרים כדי שילמדו בהם רבים ואת הספרים לחלק בין יוצאי חלצי. 

הרב אליהו בקשי דורון צוואה זקן הראשונים לציון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד