י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
הסתיימה הפגישה בבלפור

נתניהו וגנץ ביקשו להאריך המנדט וריבלין נענה

תוך כדי שהם יושבים לשיחת מו"מ מכריעה בניסיון לקדם הקמת ממשלת אחדות, פנו בנימין נתניהו ובני גנץ לנשיא המדינה ריבלין בבקשה שיאריך את המנדט לאחרון, וזה נענה והאריך אותו ביומיים | כעבור שעה הסתיימה הפגישה בבלפור והשניים קבעו להמשיך מחר יחד עם צוותי המו"מ

נתניהו וגנץ ביקשו להאריך המנדט וריבלין נענה
נתניהו/גנץ/ריבלין צילום: Avshalom Shoshoni, Yonatan Sindel/Flash90

עם פקיעת המנדט להרכבת הממשלה שהיה בידי יו"ר כחול לבן בני גנץ בחצות הלילה, פנו הלילה (שלישי) יו"ר כחול לבן ויו"ר הליכוד בפנייה משותפת לנשיא המדינה בדרישה להאריך את המנדט שיוחזק בידי יו"ר הכנסת בני גנץ.

הדרישה הגיעה לאחר שכחול לבן והליכוד ניהלו מו"מ גם ביממה החולפת, בשיאה פוצצו המגעים ולאחר כשעה חזרו לשולחן המו"מ שמתנהל דרך שיחות זום (zoom), לצד זאת בשעה זו נועדים נתניהו וגנץ לפגישת מו"מ לילית במעון ראש הממשלה בירושלים.

נשיא המדינה הגיב במהירות תוך דקות והסכים להאריך את המנדט ביומיים ומלשכתו נמסר: בהתאם להודעתו מאמש, קיבל נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין ביום שני, לפני חצות, את בקשתו של יו"ר כחול לבן, ח"כ בני גנץ, להארכת התקופה שהוענקה לו להרכבת ממשלה. בקשה זו נמסרה לבית הנשיא כפי שדרש הנשיא, על דעת שני הצדדים ומתוך הבנה כי אלה קרובים מאוד להסכם ביניהם".

"על פי בקשה זו הוארך פרק הזמן כך שמועד פקיעתו יהיה יום רביעי, כ״א בניסן, 15 באפריל, בחצות", כך מלשכת הנשיא.

נזכיר כי שלשום (ראשון) הבהיר נשיא המדינה כי הוא מסרב להאריך את המנדט של גנץ וכי המנדט יעבור בחצות הלילה היום (שני) לכנסת, מה שעלול היה להקשות במעט את מלאכת הרכבת הממשלה ולהגביר את הסיכויים להליכה לבחירות רביעיות.

כעבור שעה לערך הסתיימה הפגישה בין ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר כחול לבן ח"כ בני גנץ ובהודעה רשמית מטעם שתי המפלגות נמסר כי חלה התקדמות משמעותית במגעים לממשלת חירום לאומית. הצדדים קבעו להיפגש שוב מחר בבוקר בנוכחות צוותי המשא ומתן.

נשיא המדינה רובי ריבלין בני גנץ בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד