י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
בפעם השלישית

לפנות בוקר: אלמוני השליך צמיגים בוערים לעבר בית הכנסת

בצפון רוסיה; בית כנסת נפגע קשות בשריפה שלדברי אנשי הקהילה היהודית המקומית נגרמה על ידי הצתה | הכבאים הגיעו כעבור 15 דקות, כשחזית הבנין כבר התלקחה, כך דווח באתר הקהילות היהודיות

לפנות בוקר: אלמוני השליך צמיגים בוערים לעבר בית הכנסת
הבערת צמיגים. אילוסטרציה צילום: וויסאם השלמון, פלאש 90

בית כנסת בצפון רוסיה נפגע קשות בשריפה שלדברי הקהילה היהודית המקומית נגרמה על ידי הצתה.

הקונגרס היהודי הרוסי פרסם כי האש הוצתה בבית כנסת בעיר ארכנגלסק בכניסה למרכז הקהילה היהודית, איש לא נפגע בתקרית.

אנטולי אוברמייסטר, העומד בראש האזור הצפוני של הקונגרס היהודי ברוסיה, אמר בהצהרה כי ההצתה ביום ראשון הייתה "ההתקפה השלישית על רכוש קהילתי מאז 2015, אם כי הקודמים הביאו לנזק מועט." אנטולי הוסיף ואמר כי "הכניסה הראשית מהצד הקדמי נהרסה לחלוטין".

על פי הדיווח באתר של הקהילה היהודית, "בסביבות השעה 3.40 לפנות בוקר זרק אלמוני צמיגים מעל הגדר, אחר כך טיפס, קירב את הצמיגים במהירות לבניין, מרח אותם בנוזל דליק והצית אותם. הכבאים הגיעו כעבור 15 דקות, כשחזית הבנין כבר התלקחה". כך נכתב בדו"ח שהתבסס על צילומי מצלמות אבטחה. לא נמסר אם ניתן לזהות את המבצע.

"הקונגרס היהודי הרוסי זועם מההתקפה הברברית הזו על בית הכנסת הצפוני ביותר במדינה, לפשע רקע אנטישמי מובהק. אנו קוראים לאכיפת החוק לערוך בירור מעמיק ולמצוא את המצית. אנו עוקבים מקרוב אחר התקדמות החקירה." נאמר מטעם הקהילה.

הבניין שהותקף בפעם השלישית נחנך בשנת 2018. עם שלוש קומות ובית כנסת עם 500 מקומות ישיבה, לקח לבנות את הבנין ארבע שנים, ומחירו כמעט 3 מיליון דולר שגויסו מתורמים פרטיים.

בית הכנסת נמצא בעיר ארכנגלסק כ-1000 קילומטר צפונית למוסקבה.

באפריל 2015, אלמונים ירו ברובה אוויר על הבניין בזמן שהיה בבנייה. הם ריססו עליו גרפיטי אנטישמי. בשנת 2016 הושלכו בקבוקי תבערה באתר הבנייה.

שריפת בית כנסת רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד