י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
המאבק בקורונה

השר זעם בישיבת הממשלה: "הסגר הוא ישראבלוף"

אמש, במהלך ישיבת הממשלה שדנה באפשרות להטיל סגר נוסף עד לאחר המימונה, הושמעה ביקורת חריפה כלפי אופן קבלת ההחלטות • "השרים ארדן ואלקין תדעו שאתם מצוטטים בתקשורת, אני מבקש שמי שמדליף שיפסיק עם זה"

השר זעם בישיבת הממשלה: "הסגר הוא ישראבלוף"
שוטרים בירושלים צילום: יונתן זינדל / פלאש 90

ביקורת חריפה כלפי אופן קבלת ההחלטות הושמעה אמש (שני) בישיבת הממשלה שהתכנסה על מנת לאשר את ההגבלות החדשות שיוחלו בשביעי של פסח, כך מדווח הכתב הפוליטי של 'כאן' מיכאל שמש. בין ההגבלות - עוצר עד יום חמישי בבוקר ואיסור על פתיחת מאפיות במוצאי החג. מימונה - רק עם המשפחה הגרעינית.

על פי הדיווח, שר התחבורה בצלאל סמוטריץ', הביע תרעומת על דרכי קבלת ההחלטות במשבר, וטען: "הסגר הוא ישראבלוף והציבור מבין את זה".

בקרב השרים נרשמו חילוקי דעות באשר לעיתוי הסרת הסגר. בהודעת ראש הממשלה נמסר כי הסגר יוסר ביום חמישי בשעה 05:00. השר זאב אלקין ציין כי הסרת הסגר בחמישי בבוקר הינה בשיאה של חגיגת המימונה. "הכללים נגמרים ביום חמישי בשיא חג המימונה, ואז יעשו מפגשים משפחתיים", הוא אמר.

השר גלעד ארדן ציין בהומור, שמנסחי התקנה הם "אשכנזים, לכן לא ידעו שהמימונה היא גם ביום חמישי". 

בהמשך עדכן שמש כי "העוקב הנאמן צחי ברוורמן, מזכיר הממשלה עכשיו: השרים ארדן ואלקין תדעו שאתם מצוטטים בתקשורת, אני מבקש שמי שמדליף שיפסיק עם זה".

בדבריו בישיבת הממשלה, התייחס סמוטריץ' להצהרת נתניהו על ההחמרה בהגבלות, שנמסרה לציבור עוד בטרם דנה בה הממשלה. "צועקים סגר סגר כאילו בהחמרות, זה כמו זאב זאב. ראש הממשלה מודיע במסיבת עיתונאים ורק אחר כך השרים צריכים לקבל את ההחלטות".

אולם, נראה כי על אף הביקורת שבהסרת הסגר בעיצומו של חג המימונה, הממשלה אישרה את הסרת ההגבלות כפי שהנחה ראש הממשלה בנימין נתניהו, קרי; ביום חמישי (איסרו חג) בשעה 05:00 בבוקר.

גם שר האוצר משה כחלון שלא נחשד כמי שאינו יודע מימונה מה היא, תמך בהסרת הסגר ביום חמישי בבוקר על אף המימונה, וציין כי אין קשר בין ההחלטה על הסגר לחגיגות המימונה.

קורונה בצלאל סמוטריץ'

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד