י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
סערת ענק

סערת ענק: שוטרים פרצו בעיצומה של תפילה בשידור חי ביוטיוב • צפו

שוטרי משטרת ישראל פרצו דרך גג המבנה לדירה בבני ברק בה קיימו האחים דיקמן תפילה בשידור חי והעבירו אותה בערוץ היוטיוב שלהם. השוטרים עצרו בברוטליות את האירוע • המקרה גרר סערה גדולה במערכת הפוליטית ובמרחבי הרשת • נדרוש בירור ומיצוי הדין • צפו בתיעוד הדרמה

סערת ענק: שוטרים פרצו בעיצומה של תפילה בשידור חי ביוטיוב • צפו
השוטרים פורצים לתפילה צילום: צילום מסך

התעמרות המשטרה בציבור החרדי לא יודעת גבול: האחים יואלי ורולי דיקמן ערכו תפילת חג חגיגית עם הלל מוזיקלי ששודרה בשידור חי בערוץ היוטיוב של יואלי דיקמן, במהלכה פרצו שוטרים לביתו של דיקמן דרך הגג משל היה מדובר בהשתלטות על מעבדה לגידול סמים או תא טרור. השוטרים כיבו את המוזיקה בברוטאליות והורו על הפסקת התפילה - זאת בעוד שבתפילה השתתפו שלושה אנשים בלבד, תוך שמירה על הנחיות משרד הבריאות.

בהמשך, רק לאחר התערבות גורמים בעירייה, המשיכה התפילה כסדרה.

האירוע גרר תגובות קשות מצד רבים במגזר החרדי, שגם כך מרגישים - ובצדק - אפליה קשה באכיפת המשטרה. אל התגובות הקשות הצטרפו גם רבים מאנשי התקשורת במגזר הכללי, כמו כתב 'הארץ' ג'וש בריינר שהעלה את התיעוד וכתב: "‏אלה ימים מטורפים. עוצרים אנשים שרכשו ספרים, שיצאו לריצה מסביב לבית. הנה עוד דוגמא: המשטרה פושטת (כך ממש) על בית עם זוג אחים ששידרו לרדיו תפילה לציבור. שוטרים יקרים, ככה לא רוכשים את אמון הציבור. בדיוק הפוך".

גם המערכת הפוליטית הזדעזעה מהאירוע. ח"כ מיכאל מלכיאלי מש"ס הגיב כי "מצער מאוד לראות מראות שכאלו- פריצה לבית עם כוחות גדולים, כאילו מינימום מדובר בפשיטה על מעבדה ליצור סמים. מדובר בשלושה אנשים שפעלו על פי הוראות משרד הבריאות וכל מטרתם הייתה לעשות תפילה שמחה".

ח"כ אורי מקלב מיהדות התורה הגיב כי זה "מקומם ומרתיח, להקת צלמים ואנשי תקשורת אורבים שעות רבות בבני ברק בחסות המשטרה לתמונה מעוותת או סרטון מסיט, אך להפריע בתפילה בציבור בימים האלה מותר, המקרים החוזרים ונשנים של התנהלות המשטרה ההתנכלות לציבור והתחושה שהכל מותר כנגד הציבור החרדי מעמיקים את חוסר האימון הניכור ואי היכולות לשיתוף פעולה, השוטרים בפעולתם נותנים לגיטמציה ומעצימים את הסטיגמות כנגד הציבור החרדי, - אנו נדרוש בירור ומיצוי הדין ברמה הפיקודית כנגד השוטרים".

ח"כ יעקב אשר פנה בפניה דחופה לשר לביטחון פנים גלעד ארדן: "בימים שהציבור בבני ברק מסתגר בבתים, נדרשת רגישות גבוהה שתתלווה ואף תוביל את הנחישות הנדרשת בפעולות אכיפה הכרחיות. המראה של שוטרים מתפרצים לדירה שנעשתה בה פעילות המעודדת את הציבור להישאר בבית בתפילות החג, צורם מאוד ומדיף ריח של התנכלות מכוונת, יש להנחות את השוטרים שלפני שפועלים בכוח יש להפעיל את המוח".

השר לבטחון פנים גלעד ארדן הגיב: "קיבלתי עשרות פניות בנוגע לאירוע בו הופסק שידור תפילה מבית בבני ברק. ביקשתי מהמשטרה לבדוק את המקרה והיא תפרסם בקרוב את מסקנותיה. אני רק מבקש שוב מהציבור לזכור, ששוטרי ישראל מתמודדים בימים אלה עם עומס אדיר ואלפי אירועים ומבצעים אכיפה למען הבריאות שלנו ומסכנים את בריאותם למען האזרחים. לפני ששופטים אותם לרעה על בסיס סרטון, כדאי תמיד לחכות עד לבירור כל הפרטים. כמובן ייתכן ויש גם טעויות או אפילו התנהגות לא ראויה. אני תמיד אעשה כל שביכולתי כדי שהיא תטופל. אנו בימים בהם ראוי להרבות באהבת חינם ולספור עד עשר לפני שמדברים סרה במי שפועלים למען כולנו".

ראש עיריית בני ברק אברהם רובינשטיין על פריצת השוטרים והפרעת התפילה הבוקר בפרדס כץ: "הפריצה הזאת מקוממת ולא מקובלת. התפילה הזו התקיימה על פי כל הכללים וההוראות ובסיכום מוקדם שלי עם קציני המשטרה. לא היתה כל התקהלות במקום ושום דבר אחר שהצריך פריצה ראוותנית שכזו. למרות שלאחר התערבותי התפילה חזרה להתקיים, אדרוש בדיקה ובירור מול הפיקוד המשטרתי, על מנת לוודא שמקרים מצערים כאלו לא יחזרו על עצמם".

מאסטרו יואלי דיקמן מסר ל'בחדרי' כי "קיבלנו אישור מיוחד לערוך את התפילה מ-10:00 עד 12:00. התפילה הועברה בשידור חי בערוץ היוטיוב שלי לאלפי אנשים מכל העולם והיה מוצלח מאוד. למרות האישור השוטרים פרצו לבית דרך הגג, זה היה נראה כמו מחזה שלקוח מסרט אקשן. ושוב, כל זה למרות שקיבלנו אישור מיוחד מהעירייה. ניסינו להסביר את זה לשוטרים והם פשוט סירבו להקשיב. רק לאחר שהפעלנו גורמים באכיפה העירונית בבני ברק בראשות אדיר מעתוק, השוטרים הניחו לנו להמשיך".

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה: "השוטרים הוזעקו למקום בעקבות דיווחים חוזרים ונשנים שהתקבלו במוקד 100 של המשטרה מתושבי המקום אודות רעש חזק מאוד באמצעות רמקולים שהוצבו במרפסת דירה בעיר בני ברק. עם הגעת השוטרים והתרשמותם כי אמנם מדובר ברעש חזק וחריג בניגוד לחוק, פנו למחזיק המקום בכדי שינמיך את עוצמת המוזיקה וכך עשה תחילה. לאחר עזיבת השוטרים את המקום, התקבלו פניות נוספות מאזרחים שדיווחו כי המוזיקה הוגברה שוב כפי שהיה קודם לכן. השוטרים שבו למקום ודפקו על הדלת במטרה להפסיק את ביצוע העבירה, אולם אלו שהיו בדירה והקימו את הרעש, לא פתחו את הדלת והתעלמו, ולכן נאלצו השוטרים להיכנס לדירה דרך המרפסת. למרות האמור, הסתפקו השוטרים באזהרה נוספת תוך ניתוק מערכת ההגברה ללא מתן דו״חות. נדגיש כי פעילות אכיפה זו אינה קשורה לתקנות לשעת חירום או למניעת התפשטות נגיף הקורונה כלל".

דיקמן קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 63 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד