י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
מבצע אביב מוגן

למשך 36 שעות: סגר מלא הוטל על המדינה

על אזרחי ישראל הוטל למשך 36 שעות הגבלות מחמירות בשל חג שביעי של פסח, חגיגות המימונה והחשש הכבד מהבהלה לחמץ עם צאת החג. החל ממחר יופעלו כ-8,000 שוטרים כדי לאכוף ההנחיות • צפו בהיערכות המשטרה

למשך 36 שעות: סגר מלא הוטל על המדינה
אכיפת קורונה צילום: דוברות המשטרה

ביום חמישי נחזור לשגרת הקורונה המוכרת, אך בשל החשש הכבד במערכת הבריאות מהתפשטות נגיף הקורונה במהלך חג שביעי של פסח והמימונה שלאחריו, היום בשעה 17:00 יוקמו 44 מחסומים ברחבי הארץ.

מחר יופעלו כ-8,000 שוטרים כדי לאכוף ההנחיות, חלקם הקטן גם יבצע אכיפה במאפיות לוודא שאין מכירת חמץ במאפיות בעקבות האיסור. כמו כן, המשטרה תערוך סיורים גם בתוך השכונות כדי לוודא שאנשים לא עוברים מבית לבית, לא יוצאים לפארקים ולמקומות בילוי נוספים במהלך חג המימונה.

במשטרה נערכים גם לסוף השבוע, אז חוששים כי אנשים יצאו לבלות בחופי היום ובפארקים. בנוסף, השוטרים ימשיכו לוודא כי במרכזי הקניות נשמרות ההנחיות של משרד הבריאות.

כאמור, היום בערב חג שני של פסח (שלישי) החל משעות אחר הצהריים (17:00), יכנסו לתוקפן ההגבלות הנוספות שאושרו ע"י הדרג המדיני מכוח התקנות המעודכנות לשעת חירום, זאת בכדי לצמצם את התפשטות נגיף הקורונה בישראל במהלך החג. התקנות כוללות הגבלות נוספות של היציאה למרחב הציבורי מעבר לקיים ואיסור מעבר בין ישובים, ויהיו בתוקפן עד ליום חמישי.

צילום: דוברות המשטרה

בהתאם, משטרת ישראל תגביר היום משמעותית את פעילות האכיפה ברחבי הארץ בדגש על מחסומים, בידוקים וסיורים בתוך הערים, ביציאה מהם ובמרחב הבינעירוני, בכדי למנוע יציאה אסורה של אזרחים למרחב הציבורי ומעבר בין ישובים בניגוד לתקנות. מחר (רביעי) תגביר המשטרה עוד יותר את הפעילות נוכח החמרת התקנות, בכדי לוודא כי המאפיות יהיו סגורות ולמנוע התקהלויות אסורות במרחב הציבורי או יציאת אזרחים בניגוד לתקנות. במאמץ זה יטלו חלק אלפי שוטרים שיתוגברו בשוטרי מנהלה, ובסיוע מאות חיילים ופקחים עירוניים.

בתוך כך, יימשך גם מאמץ הפיקוח והאכיפה אחר חייבי בידוד וחולי קורונה מאומתים השוהים בביתם, וכן מאמצי האכיפה במקומות שנאסרו לשהייה של אזרחים (גן שעשועים, חופי ים וכיו"ב) ובבתי עסק.

נוכח מצב החירום הלאומי הנוכחי ובכדי לשמור על בריאות הציבור ולמנוע הדבקה המונית, עיקר הפעילות המשטרתית תתמקד באכיפת התקנות לשעת חירום וצו בריאות העם. במשטרה מחדדים לציבור ומזכירים כי ימי החג אינם מקנים חסינות מפני הידבקות בנגיף הקורונה לאף אדם - ולכן הפעם כל אחד חוגג את החג בביתו ובחיק משפחתו הגרעינית. "אנו קוראים לציבור לחגוג בבית. נסיעה לחיק המשפחה המורחבת מחוץ לבית המגורים- אסורה ומהווה הפרה של התקנות".

במהלך החג, פעילות המשטרה תימשך בכל רחבי הארץ, מהיבשה מהאוויר ומהים, זאת בכדי לוודא שהתקנות מיושמות בשטח. "המשטרה לא תאפשר ניצול של ימי החג לשיבוש המאבק הלאומי בהתפשטות בנגיף, ולכן כל חריגה מהתקנות תטופל בהתאם. נזכיר כי גם במהלך ימי החג, חל איסור מוחלט לצאת לטיולים, לנופשים או לבילויים כלשהם מחוץ למרחב הביתי" נמסר.

שביעי של פסח אכיפת המשטרה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד