י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
צפו בתיעוד

שליח 'בחדרי' יצא בעקבות לוחמי בן יהודה וקיבל שיחה מפתיעה מהמשטרה

שלחנו את החוקר והעיתונאי יצחק כרמלי לסיור מצולם במעלה צרויה שמעל עין גדי, על מנת שתוכלו לקבל נקודת מבט שכמעט ולא נראתה עד היום. קברותיהם של לוחמיו של בן יהודה המצויים במקום • צפו

שליח 'בחדרי' יצא בעקבות לוחמי בן יהודה וקיבל שיחה מפתיעה מהמשטרה
קברותיהם של לוחמיו של בן יהודה צילום: יצחק כרמלי

חול המועד פסח - שילוב של חופש ומזג אוויר אביבי, הוא הזמן המומלץ ביותר לטיולים בחיק הטבע. בימים כתיקונם הנחלים ומסלולי ההליכה הומים אדם בימי חוה"מ פסח, והשנה הם שוממים עקב הקורונה.

אבל אם אתם לא תבואו אל ההר, 'בחדרי' יביא את ההר אליכם. שלחנו את החוקר והעיתונאי יצחק כרמלי לסיור מצולם במדבר יהודה, או ליתר דיוק במעלה צרויה מעל עין גדי, על מנת שתוכלו לקבל נקודת מבט שכמעט ולא נראתה עד היום. קברותיהם של לוחמיו של בן יהודה המצויים במקום.

***

לפני כ-25 שנה גילה כרמלי את אתר הקבורה ללוחמי בר כוכבא שעצמותיהם התגלו במערות האגרות והאימה שמעל נחל חבר שבמדבר יהודה. לפני כשנתיים הוא ביקר במקום ונחרד לגלות כי בני עוולה השחיתו את הקברים. כעת, הוא רצה לוודא מה מצבם של הקברים הנותרים.

תחילת הנסיעה נראתה מבטיחה. את המחסומים הוא עבר ללא בעיה לאחר שהציג תעודת עיתונאי, והגיע אל המקום בקלות.

***

עם תחילת העלייה אל ההר, עלייה תלולה של מאות מטרים - מהמקום הכי נמוך בעולם למעל לפני הים, העביר כרמלי שיעור קצר בבוטניקה על הצמחים במדבר יהודה. "מדבר", הוא אמר, "זה מלשון דיבור - מדבר. המדבר מספר לנו על הסביבה".

***

לאחר כשעה של עלייה הגיעה שיחת טלפון מהמשטרה. "ראינו את הרכב שלך למטה, אתה מתבקש לחזור במיידית ולנסוע הביתה". כרמלי ניסה להסביר להם שהוא עיתונאי ומחזיק בתעודה מתאימה, אך ללא הואיל. לצערנו, הסיור הופסק באיבו.

***

ממשטרת ישראל נמסר כי לסיור כזה יש צורך בתיאום מראש, תוך שמירה על ההגבלות במידה והן קיימות.

יצחק כרמלי קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד