י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
קנאות מיותרת

המשפיע החסידי תקף את המלשינים על מניינים

המשפיע רבי מרדכי מנשה זילבר מארה"ב, שהחברותא שלו נפטר מנגיף הקורונה, תקף בדרשתו את ה"מצווה החדשה" שיש המקיימים אותה בהידור רב להלשין על מקיימי המניינים במרחב הציבורי. האזינו להקלטה באדיבות 'קול בחצרות הקודש'

המשפיע החסידי תקף את המלשינים על מניינים
המשפיע רבי מרדכי מנשה זילבר צילום: שוקי לרר

הרה"צ המשפיע רבי מרדכי מנשה זילבר מתולדות יהודה סטוטשין מסר שיחה לתלמידיו ומעריציו בערב חג הפסח ודיבר על ענייני היום והזמן והתייחס לאלו המלשינים על מנייני תפילות. 

השיחה הועברה בשידור חי בקווי הטלפון של החסידים של המשפיע בארה"ב. 

'בחדרי חרדים' עם הקלטה מדבריו של המשפיע על נגיף הקורונה. 

"אני לא יכול להתאפק על כך שיש אנשים שכל הזמן מלשינים על מנייני תפילות, אני חושב שיהיה להם גן עדן כי כוונתם לשם שמים, אבל אפשר להגיד ככה ואפשר להגיד אחרת, כי אין איזה משהו מסודר בעניין הזה וגם דיברנו עם המשטרה על איך צריך לנהוג והחובה היא לציית להוראות".

"הרי לא שאסרו את הכל, חנויות אוכל פתוחות ואפשר להגיע לקנות, אז כמה אברכים עומדים ומתפללים, אז מה. בשבילם זה כמו חתיכת לחם, לא צריך דווקא לבחור את המצווה של הלשנה על פיקוח נפש, יש עוד מצוות ולא צריך דווקא להידבק למצווה הזאת, יש דברים שהם הכרח ויש דברים שהם לא הכרח, אז אולי לבדוק שאין כאן קנאות מיותרת". 

אחד מתלמידיו של המשפיע הסביר כי הוא דיבר לבני ארה"ב שם המצב שונה והוא מדבר תיאורטית בלבד, בטענה על אותם אלו שצרכים גשמיים הם מבינים, ורק הצורך ברוחניות לא נתפס במושגיהם.

רבי מרדכי מנשה זילבר תולדות יהודה סטוטשין קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 23 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד