י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
המאבק בקורונה

חשש במשרד הבריאות מעליה בתחלואה ביישובים הערבים

לאור העליה ברמת התחלואה ביישובים הערבים בצפון הארץ, במשרד הבריאות הורו לתושבי היישובים שלא לצאת מבתיהם

חשש במשרד הבריאות מעליה בתחלואה ביישובים הערבים
אילוסטרציה צילום: נתי שוחט, פלאש 90

משרד הבריאות מעדכן כי ישנה רמת תחלואה גבוה מאוד של נגיף הקורונה בישוב דיר אל אסד ועל כן הוא מבקש מציבור התושבים של הישובים דיר אל אסד, נחף, בענה ומג'ד אל כרום להישאר בבתים.

משרד הבריאות בתיאום עם פיקוד העורף, מגן דוד אדום, המועצה המקומית וכן משטרת ישראל מטפלים באירוע.

על פי הנתונים, יש כרגע 31 חולי קורונה מאומתים על פי החלוקה הבאה:
דיר אל אסד 23
נחף 4
בענה 3
מג'ד אל כרום 1
סה"כ 31

על פי החקירה האפידמיולוגית שנוהלה על ידי מחוז צפון של מ.הבריאות יש מאות מגעים פוטנציאליים, על כן במשרד מנחים את התושבים והציבור בישוב דיר אל אסד וישובי הסביבה להשאר בבתים, וכן לשמור על הוראות הבידוד והריחוק החברתי. כל הגופים ממקדים מאמצים באזור.

לנוכח החשש מהתפרצות נגיף הקורונה ביישובים ערביים, ראש עיריית כרמיאל ויו"ר אשכול יישובי בית הכרם משה קונינסקי, "להערכתנו, במרחב המונה כ-150 אלף תושבים, עדיין קיימים נשאים וחולים רבים יותר שאינם מאובחנים".

מהמרכז הרפואי לגליל בנהריה נמסר, כי בעקבות הודעת משרד הבריאות על התפשטות מחלת הקורונה בכפרי הגליל בענה, דיר אל אסד, מג'ד אל כרום ונחף, הצטרף המרכז הרפואי לגליל למאמץ הלאומי, ובשיתוף מנהלי המחלקות, הוחלט לבצע לכלל עובדי ביה"ח המתגוררים בכפרים הללו, בדיקות מעבדה, במטרה לסייע באיתור נדבקים ותוך מניעת התפרצויות משנה ככל הניתן. את המאמץ מובילה מנהלת היחידה למניעת זיהומים, ד"ר יעל זיו.

מנהל המרכז הרפואי, ד"ר מסעד ברהום, מסר כי המרכז הרפואי לגליל רואה חובה עליונה לשמור על בריאות הצוות המטפל והמטופלים השוהים בו, תוך שהינו פועל בנחישות ובמהירות למען בטיחותם וביטחונם.

קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד