כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
17 אלף בדיקות ביום

אסטרטגיית היציאה מהסגר: הקניונים ורשתות המסחר - סגורים

על פי התוכנית שמתגבשת ותוצג מחר לראש הממשלה נתניהו, אסטרטגיית היציאה מהסגר תעבוד בשלבים: ראשית יוחזרו לעבודה תעשיית ההייטק והמשרדים - רואי חשבון, עורכי דין ביחד עם המפעלים

אסטרטגיית היציאה מהסגר: הקניונים ורשתות המסחר - סגורים
נסיעה ברכבת בימי משבר הקורונה צילום: יוסי אלוני, פלאש 90

בהמשך להסרת הסגר מירושלים ובני ברק, המטה לביטחון לאומי, משרד האוצר ומשרד הבריאות יציגו מחר (חמישי) בפני ראש הממשלה נתניהו וצוות שרים את הצעותיהם לגבי אסטרטגיית יציאה מהמשבר. כך דווח בחדשות 13.

על פי התוכנית, ראשית יוחזרו לעבודה תעשיית ההייטק והמשרדים - רואי חשבון, עורכי דין ביחד עם המפעלים, בעיקר אלו שמייצאים תחת כללי בטיחות מחמירים. בשלב הראשון הקניונים ורשתות המסחר יישארו סגורים. במקומות שיוגדרו כ"נקיים" צפוייה הקלה גם בתנאי הגבלות התנועה.

בנוסף, על פי התוכנית שפורסמה בחדשות 13, במשרד הבריאות מתכננים לקטוע את שרשראות ההדבקה בעזרת שלוש פעולות מתאומות: מכלול בדיקות של כ-17 אלף בדיקות ביום, שיאפשר לבצע בדיקה ולקבל תשובה תוך 24 שעות, מכלול חקירות, שיודע בזמן קצר וברמת סמך גבוהה, להצביע על מעגל המגעים ההדוקים של החולה, כך שבסבירות גבוהה כלל המודבקים שלו נמצאים בתוך קבוצה זו, ומכלול בידודים, שיאפשר הכנסת האנשים שבאו במגע הדוק עם החולה לבידוד.

בשבוע שעבר פורסם המתווה שגיבש בנק ישראל לקראת החזרת הפעילות במשק. בין הצעדים הכלולים בתכנית: הזמנת תורים מראש לחנויות המזון תוך שהלקוחות יידרשו לשלם פיקדון במועד הזמנת התור, שייגבה במידה שלא יגיעו. הקשישים יקבלו מזון חינם שיסופק במימון ממשלתי - בתנאי שיזמינו משלוח. כמו כן, זיכוי מס של 50% יוענק לחברות פרטיות, לטובת הוצאת על חומרי חיטוי וניקיון. בנוסף, ייאסר ערבוב עובדים במשמרות שונות, כדי למנוע מצב שבו עובדים יפגשו אלה את אלה ומחלה של אחד תשבית את החברה כולה.

התוכנית אמורה להתווסף לאסטרטגיה של משרד האוצר ליציאה מהמשבר, שבנק ישראל שותף גם לגיבושה, והיא מיועדת לספק מענה לקשיים שעולים מהמתווה הממשלתי הכללי.

כמו כן, קרן מרציאנו פרסמה הערב (רביעי) בחדשות 12 כי משרד הבריאות לא יבקש להאריך את הסגר בירושלים ובבני ברק. לדבריה, עובדים כעת על מודל אחר שיבטיח הוצאה גדולה יותר של חולים מהבתים בעזרת פיקוד העורף והרשויות המקומיות.

קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד