כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
ובמה קיבלנו ציון נמוך?

המגזין היוקרתי מדרג: ישראל המדינה הבטוחה בעולם בזמן הקורונה

המגזין האמריקני פורבס מדרג את יעילות המדינות במלחמה נגד נגיף הקורונה. ישראל ניצבת במקום הראשון מבחינה בטחון לאזרחים, אך נשרכת מאחור בקטגוריות אחרות • כל הפרטים

המגזין היוקרתי מדרג: ישראל המדינה הבטוחה בעולם בזמן הקורונה
חולה קורונה בבית חולים צילום: נתי שוחט, פלאש 90

המגזין האמריקאי היוקרתי "פורבס" פרסם בתחילת השבוע ניתוח מעמיק של נתונים רבים, שעל פיהם דירג 60 מדינות ברחבי העולם בהתאם להתמודדותן עם התפשטות הקורונה. על פי המחקר, ישראל נמצאת במקום הראשון בדירוג המדינות הבטוחות ודורגה כמדינה הבטוחה ביותר בעולם.

המחקר בוחן מספר רב של פרמטרים, בהם: המדינות הבטוחות ביותר, המסוכנות ביותר, מידת יעילות הטיפול במגפה ומידת התמיכה הממשלתית. כאמור, ישראל, מדורגת כמדינה הבטוחה ביותר בעולם בתקופת הקורונה. במקום השני ברשימה נמצאת גרמניה, אחריה דרום קוריאה, אוסטרליה - וסין במקום החמישי. במקום הראשון במדינות בעלות הסיכון הגבוה ביותר, נמצאת איטליה. אחריה, ארצות הברית, בריטניה, ספרד וצרפת במקום החמישי.

הדירוג נעשה על פי 4 קטגוריות; יעילות הסגר במדינה, הניהול הממשלתי של המשבר, גילוי ופיקוח על ההתפשטות ומידת המוכנות למצבי חירום. כזכור, הצעדים שנקטה ישראל נראו בהתחלה מחמירים יתר על המידה, ושר הבריאות יעקב ליצמן וראש הממשלה בנימין נתניהו הותקפו על כך מבית ומחוץ. למפרע הם התבררו כצעדים מצילי חיים. קנצלר אוסטריה סיפר כי הוא התעורר לטפל המשבר הקורונה רק לאחר שדיבר עם ראש הממשלה נתניהו.

ביעילות הסגר במדינה, קיבלה ישראל ציון גבוה על הגבלות התנועה, מידת הפיקוח והאכיפה, והיקף הסגר, ובבחינת היעילות הממשלתית, קיבלה ישראל ציון גבוה במידת הגמישות וביכולת ניהול האסון.

עם זאת, קיבלה ישראל ציון נמוך יותר ביכולות טכנולוגיות ותמיכה כלכלית האזרחים הנמצאים בהסגר.

בגילוי ופיקוח על ההתפשטות, קיבלה ישראל ציון גבוה על הטכנולוגיה המאתרת את המבודדים והחולים, וציון נמוך על כמות הבדיקות באוכלוסייה. לבסוף, בבחינת מידת המוכנות למצב חירום קיבלה ישראל ציון גבוה במספר מכונות ההנשמה – וציון נמוך במספר המיטות בבתי החולים ביחס לאוכלוסייה.

שר הבריאות יעקב ליצמן התייחס למחקר ואמר כי "מגזין פורבס מדרג את ישראל כמדינה הבטוחה ביותר בעולם מנגיף הקורונה, ובמקום 8 במידת יעילות הטיפול במגיפה. זה לא היה קורה ללא מסירות הנפש שלכם, רופאות ורופאים מסורים, אחיות ואחים, אנשי מקצועות הבריאות, אנשי כוחות הבטחון והמשטרה, עובדי משרד הבריאות, הרוקחים, אנשי מינהלה בבתי החולים, בקופות החולים, ההסתדרות הרפואית, אנשי מד"א, ארגוני הבריאות והמתנדבים, עובדי ועובדות המעבדות הרפואיות, נציגי השירות במוקדים השונים, צוותי הדוברות וההסברה, וכל העוסקים במלאכת הקודש במערכת הבריאות.

במיוחד אציין לשבח את ראש הממשלה בנימין נתניהו, ראש המל”ל מאיר בן שבת. ואת העומדים בראש המערכת בשעת חרום זו, מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב, המשנה למנכ"ל פרופ' איתמר גרוטו, ראש שירותי בריאות הציבור פרופ’ סיגל סדצקי, ראש מינהל רפואה ד”ר ורד עזרא, וכל הנהלת משרד הבריאות".

קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד