כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
יצליחו לגשר על הפערים?

נתניהו וגנץ נועדים במאמץ אחרון להקמת ממשלת אחדות

ראש הממשלה נתניהו ויו"ר כחול לבן בני גנץ נועדים הערב למשא ומתן במאמץ אחרון להקים ממשלת אחדות • נמסר כי הצדדים הצליחו לגשר על חלק מהפערים ביניהם

נתניהו וגנץ נועדים במאמץ אחרון להקמת ממשלת אחדות
בני גנץ/בנימין נתניהו צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר כחול לבן בני גנץ נועדים הערב פעם נוספת במאמץ אחרון להקמת ממשלת אחדות.

הפרשן הפוליטי של חדשות 12 עמית סגל מדווח, כי הצדדים הצליחו לגשר על חלק מהפערים ביניהם, כשלמשל בסוגיית מינוי השופטים כחול לבן הסכימה לוותר על הנוהג למנות נציג אופוזיציה והצדדים מחפשים פתרון אחר. 

גם בסוגיית ההסכם בין המפלגות הושג הסכם חלקי, לפיו במידה ובג"ץ יאסור על נתניהו לכהן כראש ממשלה לאחר פתיחת המשפט נגדו, ילכו לבחירות נוספות.

הסוגיה שנותרה בלתי פתורה היא מה יקרה במידה ונתניהו יכהן במשך שנתיים כראש ממשלה, ובהגיע תורו של גנץ יאסור בג"ץ על נתניהו לכהן כממלא מקומו משום שזהו תפקיד השווה ערך לתפקיד שר.
 
בנוסף, בליכוד שוקלים את צעדיהם לאור הסקרים המבטיחים לגוש הימין 64 מנדטים במידה וילכו לבחירות נוספות, ו-40 מנדטים לליכוד. כעת, מתלבטים במפלגה אם להמשיך ולדון בפרטי ההסכם עם כחול לבן או ללכת לבחירות נוספות.

בערב החג נועדו הצוותים במעון ראש הממשלה בבלפור, והוציאו הודעה משותפת כי חלה התקדמות במגעים וכי הם ישובו להוועד בצאת החג. הלילה בחצות צפוי לפוג המנדט אותו קיבל גנץ מהנשיא ריבלין להקמת הממשלה, והסיכוי שהוא יחודש תלוי בהתקדמות המשא ומתן בין השניים.

בני גנץ בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד