כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
סכנת חיים מצד שונאי ישראל

הרבנים מזהירים: מתפללים במרפסות - גורמים לאנטישמיות

רבני עיר התורה לייקווד בניו גרז'י מדגישים במכתב שפרסמו, כי קיום המניינים גורם להבאשת ריחנו אצל יושבי הארץ וגורמים לאיבה מסוכנת אצל הגויים

הרבנים מזהירים: מתפללים במרפסות - גורמים לאנטישמיות
היכל ישיבת לייקווד בניו גרז'י צילום: באדיבות המצלם

רבני לייקווד בניו גרז'י פרסמו בערב שביעי של פסח מכתב חריף ביותר נגד התפילה במניינים במרפסות או בכל צורה שהיא שלטענתם גורמים לאנטישימיות חמורה בקרב הגויים. 

הרקע למכתב חוות דעת של המומחים הרפואיים הבכירים אינם בטוחים כי מי שהבריא לחלוטין מפתח חסינות, או שמא הוא עשוי להיות בסיכון, הנתונים החדשים ביותר מצביעים על כך כי ייתכן שאחוז מהאנשים שהיו חולים והחלימו, עשויים להיות בסכנת זיהום מחדש, מה שהביא את רבני לייקווד לפרסם מכתב חריף.

במכתבם קובעים הרבנים כי" מניינים אסורים בשום אופן, ואינכם רשאים להשתתף במניין בכל דרך שהיא. זה כולל בבניינים, בחצרות, מגרשי חניה, שבילים, מדרכות, או מרפסות, בעוד במקור מניינים במרפסות הותרו על ידי כמה רבנים תחת קריטריונים ספציפיים מאוד, מומחי בריאות הראו כי הם גורמים בעיות רבות, ולכן אישורים אלה כבר לא תקפים".

רבני לייקווד מתריאים כי תפילות עם משתתפים רבים גורמים לשנאה ועליית אנטישמיות, ויכולים לגרום לסכנת חיים מצד שונאי ישראל.

בנוסף נכתב "ילדים ממשפחה גרעינית אחת, שלא ישחקו עם ילדים ממשפחה גרעינית אחרת, גם אם שתי המשפחות היו או נגועים עכשיו".

"אתם לא יכולים לבקר בני משפחה או חברים, אפילו בתוך לייקווד, אלא אם קיבלתם ייעוץ רפואי ספציפית של גורם רפואי מוסמך. זה חל על זקן וצעיר, לאלו שבריאים, או חולים או אחו שהתאוששו. אסור לנסוע לשבת או יום טוב להתארח, ולא לארח אף אחד, בין אם בלייקווד או בקהילות אחרות".

"ניתן לפתוח רק חנויות מזון וכאלה שהותרו על ידי הרשויות. כל העובדים והלקוחות חייבים לציית בקפדנות להנחיות של מושל ניו גרז'י לגבי שמירת מרחק, אם אתם עם מחלות זיהומיות או חושדים שאתם נושאים את הנגיף, אתם לא יכולים לקנות בחנויות". 

 

לייקווד קורונה תפילה במנין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד