י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
מפטיש לפינצטה

שר הביטחון ידרוש: השבת פעילות המסחר ומערכות החינוך באופן מיידי

שר הביטחון נפתלי בנט ידרוש בישיבת קבינט הקורונה להחזיר לפעילות כמעט מלאה את פעילות המסחר והשירותים, כמו גם את מערכת החינוך. השר סבור כי הסגר שהיה נכון בערפל של תחילת המגיפה אינו נכון כעת

שר הביטחון ידרוש: השבת פעילות המסחר ומערכות החינוך באופן מיידי
נפתלי בנט צילום: Yonatan Sindel/Flash90

מחר (ראשון) בישיבה המקדימה של קבינט הקורונה, צפוי שר הביטחון, נפתלי בנט, להציג את תפישתו לעבור מפטיש לפינצטה, לפיה יש לפתוח באופן מיידי ומשמעותי את הכלכלה, המסחר וגם את מערכת החינוך (גנים עד כיתה ג׳) כבר ביום ראשון הקרוב.

השר בנט ידחוף לפתוח כמעט את 100% מהעסקים בישראל: ייצור, מסחר ושירותים, למעט פנאי, בידור וריכוזים גדולים, ולמעט עובדים מעל גיל 65 או עובדים עם מחלות רקע.

תכנית השר בנט צפוייה לכלול מספר צעדים, וביניהם בראש ובראשונה חיזוק צעדים של ריחוק חברתי (מסיכות, 2 מטר, חובת מדידת חום בכניסה לעבודה, נהלי חיטוי וכו׳), שמירה הדוקה על בני 65 ומעלה בשלב זה (ויחס מיוחד לבני 50-65), שמירה הדוקה במיוחד על בתי אבות וריכוזי קשישים, הגדלה מואצת של היקף בדיקות ה-PCR והבדיקות הסירולוגיות, שיפור דרמטי במהירות נטילת דגימות ופיענוחן (תוך 12 שעות ולא שבוע), סגרים ממוקדים (בניין מסוים, שכונה מסוימת וכד׳) במקום סגר ברמה לאומית.

לטעמו של השר בנט, הנזק הכלכלי והרפואי והפגיעה בעוצמה הלאומית של ישראל מהמשך סגר, גדול לאין ערוך מהסיכון הרפואי הישיר של הקורונה אשר ניתן לניהול. המשך הסגר ברמה דומה (או מעט מופחתת) יהווה פגיעה אנושה במדינת ישראל ובאזרחיה.

לדבריו, מאות אלפי עצמאים רואים את עסקיהם נהרסים, מיליון מובטלים מצויים באובדן הכנסות מוחלט. הסגר שהיה נכון בערפל של תחילת המגיפה אינו נכון כעת.

כמו כן, טוען השר בנט כי בהיעדר מערך בדיקות מקיף, המודל של בנט מתבסס על קצב התוספת היומית של חולים קשים וחולים בהנשמה.

נפתלי בנט שר הביטחון קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד