כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
שלוש עבירות שוד חמורות

ביקש לדחות את כניסתו לכלא מטעמי קורונה ונדחה

בית המשפט העליון דחה את בקשתו של נאשם בשלוש עבירות שוד חמורות, לדחות את כניסתו לריצוי עונשו בכלא בגלל נגיף הקורונה שעלול לסכן אותו | בעניינו של נאשם אחר בפגיעה חמורה בבנות משפחתו קבע ביהמ"ש העליון כי ריצוי מאסרו יתעכב ויסתפקו לעת עתה באיזוק אלקטרוני

ביקש לדחות את כניסתו לכלא מטעמי קורונה ונדחה
אילוסטרציה צילום: פלאש 90

בית המשפט העליון קיבל את עמדת המדינה ודחה את בקשתו של נאשם לעכב את ביצוע עונשו "מטעמי קורונה".

הנאשם הורשע בביהמ"ש המחוזי בבאר שבע בביצוע שלוש עבירות של שוד בנסיבות מחמירות והושתו עליו ארבע שנות מאסר בפועל.

השופט נעם סולברג מביהמ"ש העליון דחה בחול המועד את בקשתו של הנאשם לעכב את ריצוי עונשו עד להכרעה בערעור בקבעו, כי "בא-כוח המבקש טען בנחישות על כך שבימים אלו של מגיפה יש צורך במשנה-זהירות, בחריגה מדרך הכלל, וכי עוצמת הסכנה הבריאותית מחייבת, היא כשלעצמה, את עיכוב ביצוע עונש המאסר. אכן, מצב הדברים מעיק, אך נתון לסדר, למשמעת ולבקרה. שב"ס ערוך להתמודד עם מצב הדברים. כך עולה מהודעות עדכון מדי יום".

בתיק אחר, קיבל בית משפט העליון את ערר המדינה והורה על מעצרו עד תום ההליכים של אדם המואשם בביצוע עבירות חמורות בבנות משפחתו.

בית המשפט המחוזי בבאר שבע סבר שככלל היה מקום לעוצרו מאחורי סורג ובריח, אך החליט על מעצר באיזוק "מטעמי קורונה", מבלי לנמק מעבר לכך.

השופט אלכס שטיין מבית המשפט העליון קיבל כאמור את ערר המדינה והורה על מעצרו של הנאשם עד תום ההליכים בעניינו.

בית המשפט העליון לא קיבל את הטענה כי יש לשחרר את הנאשם בשל סכנת הידבקות בנגיף בין כתלי הכלא והפנה, לעניין זה, לדברים שנקבעו בבג"ץ לשכת עורכי הדין בישראל נגד השר לבטחון פנים: "כבר בתחילת פברואר השנה, שירות בתי הסוהר נערך למצב וגיבש הנחיות וכללים סדורים ומפורטים, שאותם הוא מיישם בפועל. זאת, תוך התייעצות עם הגורמים הרלוונטיים במשרד הבריאות. כמו כן, נערכו תקנות שעת חירום (נגיף הקורונה) בנושאים שונים הרלוונטיים לקבוצת האסירים והעצורים, לרבות לעניין דיונים בבית המשפט. עולה כי הוקדשו מחשבה והקפדה גם יחד. התוצאות הן שעד כה אין אסיר שאובחן כחולה בקורונה. ישנו עצור אחד מהימים האחרונים שאובחן כחולה בקורונה והוא מאושפז בבית החולים. יתר על כן, שירות בתי הסוהר הודיע על נכונותו לבדוק את המצב בשטח מחדש, כיאה לעניין שהוא דינמי, ועולה כי כך הוא אכן פועל".

קורונה בית המשפט העליון נאשם שודד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד