י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
בהיתר רבנים וכהוראת שעה

לשם שינוי: ב'קול חי' ישמיעו לא רק מוזיקה ווקאלית

אפשר לומר שזה היה צפוי, אך הנה זה רשמי; הרבנים המלווים את רדיו 'קול חי' בפן הרוחני התירו כהוראת שעה לאור מגיפת הקורונה, להשמיע מוזיקה מסוימת גם בימי ספירת העומר בערוץ 'קול חי מיוזיק' | באשר לתחנת 'קול חי', יושמעו אך ורק שירים ווקאליים 

לשם שינוי: ב'קול חי' ישמיעו לא רק מוזיקה ווקאלית
אולפני רדיו קול חי צילום: יעקב נחומי, פלאש 90

בעקבות המצב: רבני רדיו 'קול חי' הכריעו בעד השמעת מוזיקה בערוץ 'קול חי מיוזיק', בצל הקורונה, ובלבד שלא מדובר במוזיקה קצבית המביאה לידי ריקוד, וגם זה "כהוראת שעה לשנה זו".

במכתב ששיגר מנכ"ל הרדיו אבי רוזן לעובדי התחנה, נכתב: "אני מבקש לשתף אתכם ולהביא לתשומת ליבכם השלכה מעשית הנוגעת לשידורי קול חי וקול חי מיוזיק, החל ממחר יום חמישי בבוקר בעז"ה".

"כזכור, בשנים קודמות בימים בין פסח ללג בעומר, נהגנו לשדר מוזיקה ווקאלית, וזאת בהתאם לפסיקה ההלכתית שקיבלנו מרבותינו שליט"א, ולפיה יש לנהוג לדעה המחמירה ועל מנת להיות קונצנזוס לכלל המאזינים הנוהגים על פי השיטות השונות".

לדבריו, "בעקבות המצב בו שרוי עם ישראל (והעולם כולו...) עם התפרצות מגפת הקורונה, ובעיקר ההגבלות הגורמות למרבית הציבור להישאר סגורים בבתים זה תקופה ארוכה, כשמצב הרוח דורש חיזוקים ועידודים, עלתה השאלה מה תפקידנו כעת בשידורים וכיצד לנהוג בנושא השמעת מוזיקה".

המנכ"ל מספר לעובדים במכתבו אליהם: "כדרכנו העלנו את השאלה לפתחם של פוסקי ההלכה שליט"א ולאחר ששקלו ודנו בסוגיה, על כל המשמעויות וההשלכות, זו ההכרעה שקיבלנו: בשידורי קול חי – היות ומרבית התכנים הינם דיבורים ומושמעים מעט מאוד שירים, ועל מנת לאפשר לכל המאזינים להמשיך ולהאזין בלא חשש - השירים המשודרים בתוכניות קול חי יהיו גם כעת רק מוזיקה ווקאלית. הנהגה שהוכחה כנכונה בשנים האחרונות ולמרות הקושי שיש בדבר לחלק מהשדרנים, איחדה סביבנו מאזינים רבים. ובפרט כעת, כשהצטרפו מאזינים רבים, חלקם חדשים, ויחד עם הוותיקים, כולם מרותקים לשידורים שעות רבות".

למעשה מודיע אבי רוזן: "בשידורי קול חי מיוזיק – היות וכל התוכן הינו מוזיקלי ובעקבות המצב כפי שפורט לעיל, בהוראת שעה ניתן יהיה לשדר גם שירים שאינם ווקאליים ובלבד שיהיו שירים המביאים לרוממות הרוח וכיסופין ותפילה לבורא עולם. בשום אופן לא ישודרו שירים שמביאים לידי ריקודים ומחול".

"צוות מיוזיק יקבל הודעה למאזינים בנושא, על מנת לומר בשידור מעת לעת, כדי שיהיה ברור שמדובר בהוראת שעה בלבד. יובהר כי ברגע שהמצב יחזור לשגרה במהרה בעז"ה, נשוב בקול חי מיוזיק לשדר רק מוזיקה ווקאלית. בנוסף, הרבנים חידדו את החובה להקפיד על כך שגם כאשר מדובר במוזיקה ווקאלית - לא להשמיע שירים קצביים הנשמעים כמו שירים רגילים ומביאים לידי שמחה", כך מנכ"ל רדיו 'קול חי'.

אלו שירים יכנסו תחת ההגדרות שהציב המנכ"ל לעובדים? נאזין ונגלה.

רדיו קול חי מוזיקה ספירת העומר קול חי מיוזיק אבי רוזן קורונה וואקלי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד