כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
ה-FDA האמריקאי אישר

הטכניקה הישראלית שתשים קץ למחסור במסכות

הקץ למחסור במסכות מגן: מנהל המזון והתרופות האמריקאי (ה-FDA) אישר שימוש בטכניקת טיהור של מסכות N95 בה משתמשת חברת טוטנאור הישראלית

הטכניקה הישראלית שתשים קץ למחסור במסכות
חרדים עם מסכה בצפת צילום: דוד כהן, פלאש 90

מנהל המזון והתרופות האמריקאי (הFDA-) אישר שימוש בטכניקת טיהור של מסכות N95. כתוצאה מכך, ניתן יהיה להפוך את המצרך היקר והחד-פעמי הזה למוצר שניתן לשימוש רב-פעמי. ידיעה זאת התקבלה לאחר שבשבוע שעבר הודיע משרד הבריאות הישראלי כי הוא ממליץ לבתי חולים בארץ להתחיל למחזר ציוד מיגון כמו מסכות, בשל חשש ממחסור עולמי.

הליך חיטוי מסכות המגן נעשה בעזרת אידוי של פראוקסיד- מימן על-חמצני - או מי חמצן, שנחשבים למחמצנים חזקים יותר מכלור, כלור דו-חמצני ואשלגן פרמנגנט; כל התהליך נעשה במכונות חיטוי שקיימות כבר באלפי בתי חולים בעולם ומשמשות לחיטוי מכשור רפואי אחר, בקצב מרבי של כ-480 מסכות ביממה. תאורטית ניתן לחטא כך בארצות הברית לבדה כ-4 מיליון מסכות מדי יום, מה שעשוי לשים קץ למחסור במסכות מגן עבור הצוותים הרפואיים.

חברת טוטנאור הישראלית מייצרת ומשווקת טכנולוגיה ומכשירי סטריליזציה לבתי חולים ומרפאות ברחבי העולם ובישראל משתמשת בטכניקה שאושרה על-ידי ה-FDA.

לדברי ניר כנורי, מנכ״ל טוטנאור: "מצוקת בתי החולים והציבור הרחב האיצה ב-FDA לאשר טכנולוגיות לסטריליזציה ועיקור מסכות ולזרז אישור פתרונות לטובת טיפול בחוסרים בציוד רפואי ובמסכות מגן שנוצר עקב התפרצות הקורונה. חברת טוטנאור אף ביצעה מחקר שמטרתו להדגים את היכולת לעקר מסכות מגן מבלי להשפיע על הביצועים שלהן.

המחקר התמקד בטכנולוגיית עיקור קר באמצעות טכנולוגיית פלזמה (HPV PLAZMAX). תוצאות המחקר תאמו את כל המחקרים שפורסמו על-ידי אוניברסיטאות ואימת שפעולת העיקור לא גרמה לשינויים משמעותיים בזרימת האוויר דרך המסכות ומנשמי N95. בימים האחרונים בתי חולים בארצות הברית ואירופה החלו לעשות שימוש במעקרים לטובת מסכות, למטרת שימוש חוזר ואני מקווה שבקרוב נראה מגמה זאת במדינות נוספות וגם בישראל."

קורונה מסכות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד