כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
יחד עם בתו

הקשיש התנדב לקבל את החיסון הניסיוני נגד נגיף הקורונה

תושב קשיש בסין הפך למתנדב הוותיק בעולם לקבל חיסון פוטנציאלי נגד נגיף הקורונה. על פי הדיווח בסין, כל המשתתפים מהניסוי הראשון נותרו בריאים וחזרו הביתה לאחר מעקב רפואי של 14 יום

הקשיש התנדב לקבל את החיסון הניסיוני נגד נגיף הקורונה
pixabay

שיונג ז'נג -שינג, 84, יחד עם בתו, שיונג יינג, השתתפו ביום שני בניסוי השני של מועמדי חיסון בעיר וווהאן שם פרץ הוירוס בפעם הראשונה, על פי דיווחים מסין הם עברו את החיסון בשלום ונשארו בריאים.

החיסון פותח על ידי מומחים צבאיים בכירים בלוחמה ביולוגית, והוא אחד משלושת החיסונים הפוטנציאליים בסין למחלה הקטלנית שהדביקה למעלה משני מיליון אנשים ברחבי העולם.

 

על פי התקשורת הסינית (אותה צריך לקחת בערבון מוגבל כי המשטר הסיני קובע לתקשורת מה לשדר). כל המשתתפים מהניסוי הראשון נותרו בריאים וחזרו הביתה לאחר מעקב רפואי של 14 יום.

החוקרים גייסו 500 מתנדבים חדשים לאחר שהתחילו את הניסוי השני ביום ראשון. ו- 273 משתתפים קיבלו זריקות ביום שני, כך מדווחת התקשורת הסינית. (לטענת גולשים ברשתות החברתיות, ה"מתנדבים" הם ניסוי של הממשלה, ואף אחד לא שאל אותם אם הם מסכימים)

זוהי המהדורה הראשונה לחיסון הנגיף בעולם שנכנס לשלב השני של הניסויים הקליניים, כך על פי התקשורת הממלכתית הסינית.

מר שיונג בן 84 ביקש להיות מתנדב לאחר שבתו שהיא רופאת ילדים נבחרה כמשתתפת. כך דווח על ידי התקשורת הסיני. "רשמתי את אבא שלי אחרי שהחוקרים אמרו לי שאין מגבלת גיל", אמרה בתו של הקשיש. כך דווח ב"דיילי מייל"

קשישים בני גילאי ה-60 הורשו להשתתף בניסוי השני לאחר הסרת מגבלת הגיל.

"עבר יותר מיום שלם [מאז הזריקות], אנחנו מרגישים בסדר", הוסיפה גב' שיונג. "גם חום הגוף שלנו תקין."

הקשיש חייל בצבא סין בעבר בן 84 נחשב למתנדב הוותיק בעולם לחיסון פוטנציאלי נגד הוירוס. "כל עוד זה משהו מועיל לאנשים ולמדינה ואני מסוגל, אני אעשה את זה", אמר הפנסיונר.

צ'אן ווי, החוקרת המובילה אמרה לעיתונות בסין כי "החיסון צריך להגן על קשישים הרגישים יותר לחיידק הרוצח".

לטענת הסינים החיסון נגד הנגיף פותח בהצלחה לאחר למעלה מחודש של מחקר, כולל מחקר לחיסונים נגד נגיף האבולה.

הניסוי הקליני הראשון לחיסון קיבל אור ירוק באמצע חודש מרץ. בסך הכל 108 מבוגרים בריאים, בני 18 עד 60, התנדבו לקבל את הזריקות. הם חולקו לשלוש קבוצות והוזרקו להם כמויות שונות של החיסון. לטענת הסינים, כל משתתפי הניסוי הראשון השלימו בשלום את הבידוד שנמשך 14 יום וחזרו הביתה בריאים.

קורונה סין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד