ז' אייר התשפ"ד
15.05.2024
נטילת דגימה סטרילית

צפו: מתקן בדיקת הקורונה המבריק ברחובה של עיר

המוח הישראלי לא מפסיק להפתיע גם בימים אלה. בקופות החולים מכבי ולאומית השיקו עמדת בדיקת קורונה סטרילית, כאשר הדוגם שוהה בתוך תא מבודד לחלוטין וללא מגע עם הנבדק הוא לוקח את הדגימה, מבצע חיטוי של הכפפות המיוחדות וממשיך לבדיקה הבאה • צפו 

צפו: מתקן בדיקת הקורונה המבריק ברחובה של עיר
בדיקת קורונה של מכבי צילום: יח"צ

מכבי שירותי בריאות השיקה עמדה חדשנית ראשונה מסוגה ללקיחת דגימות קורונה. העמדה הוצבה במרפאת מכבי ביפו ומאפשרת תהליך נטילת דגימה סטרילי מרגע הזיהוי של הנבדק ועד העברת הדגימה למעבדה המרכזית של מכבי.

במהלך הבדיקה, הדוגם שוהה בתא מבודד לחלוטין ללא מגע עם הנבדק ובהפרדה מוחלטת עם הסביבה החיצונית. כך אין צורך בלבישת ציוד מיגון על ידי הדוגם. בסיום לקיחת הדגימה מתבצע חיטוי של הציוד המחובר לעמדה באופן מידי ואוטומטי ובכך מתאפשר מעבר מהיר לביצוע בדיקה של הנבדק הבא.

את העמדה יזם ותכנן המהנדס איתמר פדה, מנהל הנכסים והלוגיסטיקה במחוז מרכז של מכבי, תוך ליווי מקצועי של ד"ר דניאל קון המנהל הרפואי של מרחב יפו במכבי. בתהליך מהיר שארך כשבוע בלבד, פותחה העמדה במפעל "אי אם שגב תעשיות" בשיתוף עם התאחדות התעשיינים.

משרד הביטחון הביע עניין בבחינת האפשרות לייצר עמדות מסוג זה בקנה מידה רחב ונמצא במגעים עם צוות התכנון של העמדה.

בנוסף, העמדה מעוררת עניין בינלאומי נרחב, וכלי תקשורת מצרפת, איטליה וסין הגיעו היום לצלם אותה בפעולה.

גם לאומית שירותי בריאות בשיתוף אגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה בצה"ל בנו עמדת בידוק חדשנית וראשונה מסוגה לביצוע בדיקת קורונה ללא צורך בציוד מיגון לפרמדיק ולאחות.

העמדה מתוכננת כך שיש לחץ אוויר חיובי בתוך התא כך שהדוגם לא נזקק לציוד המיגון היקר החסר והמקשה על עבודת הדוגם.

העמדה הראשונה תוצב כבר מחר במרפאת לאומית ברמת גן ותאפשר תהליך נטילת דגימה ללא מגע עם הנבדק וללא ציוד מגן.

העמדה תוכננה ופותחה על ידי אנשי החטיבה הטכנולוגית ליבשה והמש״א בצה"ל ולאומית הינה הקופה הראשונה אשר תבצע שימוש בעמדה זו.

יש להדגיש, כי כחלק מהמאמץ הלאומי לבלימת קצב התפשטות נגיף הקורונה, הקימה לאומית עשרות נקודות דיגום ברחבי הארץ במרפאות קיימות והפעילה 4 ניידות מחוזיות המסתובבות בשטח ומבצעות דגימות קורונה על פי הצורך.

לפעילות נרחבת זו מצטרפת היום עמדת הבדיקה הנייחת החדישה שפותחה בשיתוף צה"ל ומטרתה הינה להרחיב באופן משמעותי את כמויות הנבדקים לקורונה בצורה בטוחה לדוגם ועם חסכון בציוד מיגון .

קורונה מכבי שירותי בריאות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד