כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
הלכלוך הפנימי דולף

בכיר 'יש עתיד': "גנץ איש חלש, אשכנזי חתר תחתינו"

הוא היה מועמדם לראשות הממשלה במשך שלוש מערכות בחירות, אבל כשהוא החליט לפרק את החבילה, הלכלוך דולף החוצה מה באמת חשבו ב'יש עתיד' על בני גנץ? חשבתם שרק 'הליכוד' חושב שהוא חלש ולא מתאים לתפקיד, תקראו מה יש לח"כ עופר שלח בכיר הח"כים ב'יש עתיד' לומר עליו 

בכיר 'יש עתיד': "גנץ איש חלש, אשכנזי חתר תחתינו"
עופר שלח/בני גנץ צילום: הדס פרוש/תומר נויברג, פלאש 90

"גנץ איש חלש, אשכנזי חתר תחתינו": את המילים הללו אמר חברם לסיעה עד לפני שבועות מספר, יו"ר ועדת הקורונה ח"כ עופר שלח. בראיון ל'הארץ' הוא פותח את הפה ושורף את כל הגשרים.

"בני גנץ היה אצלי בבית יממה וחצי לפני שהוא פירק את כחול לבן" סיפר שלח, "וציירתי לו את כל הדרכים שמראות שאם אנחנו נמשיך במה שהתחלנו, ונגיע למצב שבו אנחנו משתלטים על הכנסת - מהלך שהיה אמור להגיע לשיאו בזה שמאיר כהן יהיה יו"ר הכנסת - ונתחיל לפחות לאיים או לקדם את החקיקה שאדם שיש לו כתב אישום לא יכול להיות ראש ממשלה, מצבנו במו"מ עם נתניהו ישתפר, לא משנה מה ה-End Game".

האם ההתעקשות על מאיר כהן כיו"ר לא הייתה בעצם הטמנת מוקש לממשלת אחדות? הרי לא הייתם יושבים עם נתניהו בחיים.

"זה הפוך. מאיר כהן היה מועמד של כחול לבן ליו"ר הכנסת, מפני שבהסכם הפוליטי שמרכיב את כחול לבן ופורסם בציבור תפקיד יו"ר הכנסת מיועד ליש עתיד. הוא היה המועמד המוסכם על כולם, וגם מועמד מצוין. בני גנץ שם את עצמו חצי שעה לפני ההצבעה, מפני שבני גנץ כבר סיכם עם נתניהו את תנאי הכניעה שלו. זה לא שאנחנו באנו עם מאיר כהן בשביל לטרפד את זה. גם בחשש לפיו כחול לבן תתפצל ויש עתיד לא ייכנסו ויהיה יו"ר כנסת לעומתי אפשר היה לטפל. ברמה המעשית, אפשר לשנות את תקנון הכנסת ולשנות את יו"ר הכנסת לא ברוב של 90 ח"כים. הולכים לחקיקה כל כך מעוותת סביב קיבוע הרוטציה. אז זו הבעיה?".

"כל סיפור מאיר כהן יו"ר הכנסת כבעיה הוא המצאה של פלג גנץ אשכנזי. ואגב, הגיע הזמן לדבר על האחראי העיקרי לסיפור הזה, שזה גבי אשכנזי ולא בני גנץ, שחתר תחת המהלכים שלנו מיום אחרי הבחירות האחרונות. אשכנזי חתר תחת המאמצים גם להקים ממשלת מיעוט, גם להשתלט על הכנסת וכן הלאה. זה לא סוד שאשכנזי חשב שאנחנו צריכים להיכנס לממשלה כבר אחרי הבחירות השניות. זו בהחלט השקפה לגיטימית. בעיניי לא לגיטימי זה לפעול כנגד דברים שהמפלגה שלך וראש המפלגה שלך מנסים לעשות, ולהעמיד את ראש המפלגה שלך בסיטואציה הזאת".

שלח הוסיף וטען שגנץ איש חלש ולכן הוא הגיע למצב הזה. "היום אפשר לראות כמה זה מגוחך. הם דיברו על ממשלת חירום שתטפל רק בקורונה. אז יש היום ממשלה של 34 שרים, הם לא מקבלים שום תפקיד שנוגע לקורונה, ונאלצים להסכים לסיפוח ועד כל מיני חוקים והסכמות בעניין בג"צ. זו ממשלת חירום? בני גנץ פשוט קרס תחת הלחץ ברגע האמת. ויתר על הכל, רץ לזרועותיו של נתניהו ועכשיו הוא מתחנן לרחמים.

וראה זה פלא, פתאום גנץ לא מתאים להיות ראש ממשלה. "הבעיה של בני, שהוא בא סתם. הוא איש טוב שהרבה אנשים אמרו לו, תבוא, אתה תוכל להיבחר, תושיע את עם ישראל, ואז הוא קיבל החלטה והוא עומד איתה והחיים חובטים בו. עכשיו, אם אתה בא סתם לפוליטיקה, הפוליטיקה תקלף אותך במהירות. אין דבר מגונה בעיניי מאשר להיכנס לתוך מערכת ואז להגיד שאתה לא מתנהג לפי הכללים שלה כי אתה טוב או ערכי מדי. באת למערכת הזאת? אתה אמור לדעת לתוך מה אתה נכנס. אל תספר לי סיפורים".

"הוא איש חלש", הוא הוסיף. "פשוט איש חלש. ונתניהו הוא באמת אדם רקוב מוסרית ברמות שקשה לתאר".

מכחול לבן נמסר בתגובה: "עפר שלח הוא אדם ראוי וח"כ חרוץ, ולכן גנץ וכחול לבן מינו אותו לתפקיד החשוב של יו"ר ועדת הקורונה. מצער מאוד שבשל מחלוקות פוליטיות לגיטימיות הוא בוחר לשקר, ללכלך ולרדת לשפת ביבים. שלח ויש עתיד העדיפו בשעת משבר היסטורי לגרור את ישראל לבחירות רביעיות, בעוד שגנץ וחברי כחול לבן קיבלו החלטה קשה ומנהיגותית, וביקשו לבחון האם יש דרך למנוע זאת, תוך שמירה על הדמוקרטיה הישראלית. מדבריו עולה שוב שבמקום לשים את ישראל לפני הכל, שלח שם את עצמו והאינטרסים הקטנים שלו בפרונט".

יש עתיד עופר שלח בני גנץ גבי אשכנזי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד