י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
האפלייה נמשכת

המשטרה מתירה תפילות לאריתראים ואוסרת לחרדים

האפלייה נגד הציבור החרדי נמשכת: בעוד נאסרות התפילות בבתי הכנסת, המשטרה התירה לאריתראים בדרום תל אביב לקיים תפילות בכנסיות בחג הפסחא | מדובר במתכונת של קבוצות: "הפתרון הזה נועד למנוע מצב שהמונים יצבאו על הכנסיות", אומר גורם במשטרה

המשטרה מתירה תפילות לאריתראים ואוסרת לחרדים
אריתראים בישראל. אילוסטרציה צילום: תומר נויברג, פלאש 90

בעוד שמשטרת ישראל אוסרת על קיום תפילות בבתי כנסת ומסגדים, היא מתירה לקהילת האריתראים בדרום ת"א לקיים תפילות בכנסיות בחג הפסחא, במתכונת של עד חמשה אנשים בכל פעם. כך דווח לראשונה ב-ynet.

בדרום תל אביב פועלות שלוש כנסיות אריתראיות גדולות יחסית שקיבלו את האישור החריג, ואליהן הצטרפו עוד שתי כנסיות קטנות יותר. גורם במשטרה אמר ל-ynet כי התפילות בכנסיות בדרום העיר הותרו לאחר הבנות בין הצדדים. "אנחנו בקשר עם כל הכמרים של הקהילה הנוצרית-אריתראית והפתרון שלנו הוא שאישרנו תפילה של עד חמישה בני אדם בכנסייה, במטרה למנוע מאנשים נוספים להגיע למקום", אמר הגורם.

הוא הוסיף: "הפתרון הזה נועד למנוע מצב שהמונים יצבאו על הכנסיות. עד חמישה בני אדם, זה מתואם איתנו לפי כתובות והם יכולים לשדר מתוך הכנסייה לשאר המאמינים. לשאר האנשים אסור להגיע לכנסיות, הכמרים אמורים להגיד את זה גם במהלך השידור החי. זה חלק מהסיכום שלנו איתם".

שפי פז, שפועלת להוצאת מבקשי המקלט ומהגרי העבודה מדרום תל אביב, אמרה ל-ynet כי "אנחנו במעקב אחר הכנסיות האלה מיום ראשון שעבר כאשר התפילות החלו. פרסמנו סרטונים משידורים חיים ברשתות ולא רק שנתקלנו בחומה של שתיקה, התפילות והשידורים נמשכו ללא הפרעה".

היא הוסיפה כי "היה לי ברור כל הזמן, שבדיוק כמו שהחמארות פועלות בימי הסגר בהסכמה שבשתיקה, בדיוק כמו שיש הנחיה מלמעלה לא לתת קנסות למסתננים, כך יש הסדר בין מנהיגי הקהילה לבין משטרת מרחב יפתח. כנראה שהפחד מהמסתננים גדול מכל צורך לאכוף את החוק. תנו להם לשתות שלא יתפרעו. תנו להם לשוטט ברחובות שלא יהיו מהומות. תנו להם לפתוח את הכנסיות שלא יציפו בהמוניהם את הרחובות. רק שיהיה שקט. אז היהודים לא והאריתראים כן, וזה נעשה תחת מעטה של השתקה, ואני כבר לא יודעת האם באמת יצאנו מהגיטאות או שרק החלפנו את הנוף".

קורונה כנסיה מסתננים דרום תל אביב ינון אזולאי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד