י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
הערב תוצג אסטרטגיית היציאה

ירידה במס' המונשמים - הממשלה תאמץ את פסק הגר"ח קנייבסקי

אופטימיות זעירה בישראל, עם קצב העלייה במנין חולי הקורונה ולצד זאת הירידה במנין החולים הקשים והמונשמים • נתניהו יציג את תוכנית היציאה מהמשבר בפן הכלכלי | המשק ישוב חלקית לפעילות החל ממחר בתנאים מחמירים למניעת הידבקות • מסתמן: תותר תפילה בשטח פתוח

ירידה במס' המונשמים - הממשלה תאמץ את פסק הגר"ח קנייבסקי
מיטות בבית חולים צילום: דוברות אסותא אשדוד

מספר חולי הקורונה בישראל עלה במהלך השבת ל-13,265 חולים. מספר החולים במצב קשה ממשיך לרדת ועומד כעת על 164 כמו גם מספר המונשמים שעומד על 113. מספר הנפטרים עומד על 164 ומספר המחלימים הוא 3,456.

במהלך השבת הוטל סגר על היישוב דיר אל אסד - בו התגלו עד כה 72 נדבקים. 

עשרה אנשי צוות רפואי בבית החולים תל השומר נדבקו משני חולי קורונה אליהם נחשפו. בין אנשי הצוות שנדבקו - סגן מנהל המחלקה.

בנוסף, נדבקה גם סטודנטית לרפואה שעזרה לאחד הרופאים במחלקה, ומצבה קשה. ביממה האחרונה מצבה הדרדר והיא חוברה למכונת "אקמו" (לב ריאה). היא מורדמת ומונשמת.

ראש הממשלה בנימין נתניהו צפוי להציג הערב בשידור חי את אסטרטגיית היציאה מהמשבר. ההבנות שמתגבשות בין משרדי האוצר והבריאות: חנויות שעלולות להוות מוקד לבילוי משפחתי, או שיש בהן מגע בין מוכרים לקונים - לא ייפתחו. בחנויות קטנות לא יורשו יותר משניים-שלושה לקוחות בו זמנית. במקומות עבודה משרדיים - אסורה קבלת קהל ולקוחות.

מסתמן כי הענפים שיותרו לפתיחה מיום שני הם חנויות לממכר מוצרי חשמל ואלקטרוניקה, ציוד משרדי, כלי בית ותחזוקת בית, אופטיקה, מחשבים, תקשורת, ספרים. לא יותר לפתוח קניונים, חנויות הלבשה, הנעלה, תכשיטים, צעצועים, מספרות וסלוני יופי.

בנוסף, תותר תפילה במניין במרחב הפתוח - בקבוצות של עד עשרה מתפללים. חתונות בריתות והלוויות יותרו במרחב הפתוח ובקבוצות של עד 20 משתתפים.

יצוין כי השר גלעד ארדן מ'הליכוד' התייחס לכך הערב בטוויטר וכתב: "‏לאור העובדה שהממשלה לא קיבלה בעבר את עמדתי (ועמדת המשטרה) - להגביל את גודל ההפגנות בזמן המאבק בקורונה ולחייב תיאום מראש שלהן, אין ספק שיש להסיר גם את המגבלה על תפילות במניין בשטח פתוח ומגבלה זו חייבת להתבטל עוד הערב!".

עוד הוסיף השר וכתב: "דרשתי זאת בעבר ולכן אני מברך ותומך בכוונה לאפשר לאזרחים לצאת לפעילות ספורטיבית, אך יובהר שמרגע שיוחלט לאפשר פתיחת מסחר וחנויות ברחוב- אין יותר משמעות להגביל ל-500 מטר את מרחק היציאה מהבית ואין גם שום אפשרות לאכוף הגבלה זו ולכן אפעל לביטולה הערב בישיבת הממשלה".

קורונה בנימין נתניהו משרד הבריאות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד