י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
כל חמש דקות שיר אחר

מהמרפסות: החסידים חגגו יום הבהיר לאדמו"ר

חסידי קרעטשניף נעמדו בליל שבת במרפסות הקריה ברחובות וציינו את יום ההולדת של רבם ומנהיגם הרבי מקרעטשניף • 'בחדרי חרדים' עם רשימת השירים שנקבעה מראש והרעידו את הקריה החסידית 

מהמרפסות: החסידים חגגו יום הבהיר לאדמו"ר
הרבי מקרעטשניף צילום: שוקי לרר

בצל המגבלות בחצר חסידות קרעטשניף, ציינו בשבת את 'יום הבהיר' - יום ההולדת של מורם ורבם האדמו"ר מקרעטשניף שהגיע לגיל 71 בלעה"ר. 

החסידים שכבר רגילים מזה למעלה מחודש להתפלל ולשיר דרך המרפסות ציינו את היום הגדול בליל שבת בתפילה בשירה במרפסות. החסידים בערים אחרות אמרו בביתם את פרק ע"ב בתהלים ושרו עם בני ביתם.  

ל'בחדרי חרדים' נודע כי על פי ההנחיות, רחובות הקריה חולקו לפי רכזים שניהלו את השירה, כך למשל ברחוב ההגנה מונה הרב שלום יצחק הומינר, באזור רחוב האגוז בצד חזית מונה הרב דוד שיינברגר, וברחוב האגוז הפונה לעורף מונה הרב בנימין ליכטנשטיין. 

החסידים קיבלו דף מיוחד שחולק לפי שעות וניגונים, כך בשעה 10:30 שוררו 'גוט שבת' בשעה 10:35 וזכנו של בעלזא, בשעה 10:40 לכה דודי של ברסלב, בשעה 10:45 רחם בחסדך, בשעה 10:50 קה אכסוף של קרלין פעם אחת עם מילים ופעם אחת בלי, בשעה 11:00 אנעים זמירות של בעלזא, בשעה 11:04, תנו שבח, בשעה 11:10 ישמחו במלכותך, ובשעה 11:15, כי אורך ימים, אורך ימים אשביעהו, ויפרח בימיו צדיק. 

החסידים מתארים כי "המעמד היה מרגש, מכל המרפסות השירה הייתה בקצב אחיד, נכון שאנחנו לא זוכים לראות את הרבי אך הצירוף הזה של שבת אחים מרחוק הוא לא פחות חשוב לשמור על השגרה". 

 

חסידות קרעטשניף יום הבהיר מרפסות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד