י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
פותח בבדיקה

ארדן מסרב להתנצל: “אם השוטרים לא יפעלו - הגופות ייערמו"

השר ארדן פרסם התייחסות ארוכה לאירועי ליל שישי, בראשיתה כתב: "כואב ומצטער צער עמוק על הפגיעה בזיסי מרגליות הרכה והתמימה והוריתי על בדיקה מיידית" | לצד זאת, יצא למתקפה נגד "הסיקריקים" וכתב: "לא ראיתם את הנחיית בית הדין של העדה החרדית שקורא להקפיד על הכללים ואף להחמיר? -בושה וחרפה"

ארדן מסרב להתנצל: “אם השוטרים לא יפעלו - הגופות ייערמו"
גלעד ארדן צילום: פלאש 90

כשעה לפני כניסת השבת, לאחר הסערה שעורר מקרה השלכת הרימון בשכונת מאה שערים, שגרם לפציעתה של הילדה זיסי מרגליות בת ה-8 - השר לביטחון פנים גלעד ארדן מגיב לביקורת שהופנתה כלפיו ופתח במתקפה על ציבור הסיקריקים תוך שהוא מורה לפתוח בבדיקה על אירועי ליל שישי במאה שערים.

בפוסט ארוך שפרסם בדף הפייסבוק שלו כתב השר ארדן: "אני כואב ומצטער צער עמוק על הפגיעה בזיסי מרגליות הרכה והתמימה והוריתי על בדיקה מיידית של אירוע חריג זה והבדיקה כבר מתקיימת". עם זאת הוא מסרב להתנצל ויוצא להגנת השוטרים על האירוע שמעלה סימני שאלה רבים.

"אנחנו חיים במדינה דמוקרטית ואתם יודעים שאני מעודד ביקורת גם אם היא קשה, אבל עלינו תמיד גם לזכור, שהמדינה שולחת את שוטרי ישראל למשימות מצילות חיים ובימים אלה מעמידה אותם בסכנת הידבקות יומיומית - ואני כשר האחראי על המשטרה, לא מתכוון להפקיר אותם כשהביקורת הופכת למסע שיסוי והסתה, שמכליל את עשרות אלפי השוטרים העושים עבודת קודש במסירות, כולל בימי חג ושבת", כתב ארדן.

השר לביטחון פנים ארדן מתייחס לשאר התיעודים במהלך חול המועד וערב החג השני של פסח, כשהוא מסביר: "צריך להבין - המשטרה לא החליטה לבצע אכיפה דווקא בבני ברק או במאה שערים. היא עושה זאת, כיוון שהממשלה הנחתה אותה להתמקד באכיפה במקומות בהם התחלואה היא הגבוהה ביותר". כשהוא כותב גם, "אגלה לכם עוד משהו: אני מקבל כל הזמן פניות של חרדים, מכל רחבי המדינה שמבקשים וממש מתחננים, לעוד אכיפה במקום מגוריהם, כי גם הם מבינים, שאין ברירה אלא למקד את האכיפה כנגד הפרת הנחיות משרד הבריאות במקומות שבהם התחלואה היא הגבוהה ביותר, כי שם סכנת ההדבקה היא הכי משמעותית".

הכתבה ששיתף השר לצד הפוסט שלו.

לטענת השר ארדן, רוב התלונות בעיר בני ברק מגיעים מרבנים או מתושבי העיר, "חשוב שתדעו שרוב האכיפה בבני ברק - מקורה בדיווחי תושבים ורבנים. הם פונים כדי שנעזור להם מול המעטים הקיצוניים שמסכנים את חייהם והם מסייעים לשוטרים במאור פנים ואהבה ואני מוקיר אותם על כך".

עוד כותב השר גלעד ארדן כי "כיהודי מאמין", כאבה לו העובדה "שבתי הכנסת שלנו היו סגורים במהלך הפסח. הממשלה החליטה זאת אך ורק כדי להגן על המתפללים ובריאותם . כדי למנוע תופעות קשות של מוות ותחלואה גבוהה כפי שהתרחשו בקהילות יהודיות בברוקלין ובמקומות נוספים. מדובר בפיקוח נפש כפשוטו", כאשר בדיונים המקצועיים הביע ארדן תמיכה בקיום מניינים תוך שמירה על ההנחיות של משרד הבריאות.

בשלב הזה עובר השר גלעד ארדן למתקפה כנגד ציבור הסקריקים: "אני רוצה לומר משהו למעטים הללו בקרב החרדים, המכונים "סיקריקים", אלה שבכוונת מכוון החליטו לנהוג כאילו אין קורונה, כאילו לא ראינו את ההלוויות בארץ ובכל העולם וממשיכים להתקהל בצפיפות, גם כנגד דעת תורה (!), כאילו אין ולא הייתה מגיפה בעולם: אתם מיעוט מסוכן ואתם לא תפחידו אותי ולא תאיימו - לא עלי ולא על שוטרי ישראל".

ארדן האשים כי "מי שמסכן את הילדים החרדים במאה שערים ומי שמסכן את הסבא והסבתא של אותם ילדים, אלה אתם, המכונים "סיקריקים" קיצוניים, שכלל החרדים מוקיעים אתכם! אתם צריכים להתבייש בכך, שאתם בזים גם להנחיות החוק וגם לעמדת כל גדולי הדור שהגדירו את האיסור לנהוג כמותכם כלֹא תַעֲמֹד עַל דַּם רֵעֶךָ".

השר מקשה על הגורמים הקיצוניים ושאול אותם בדבריו: "באיזו זכות אתם עושים דין לעצמכם? האם אכפת לכם בכלל שהרב קנייבסקי אמר, שמי שלא נשמע להנחיות מוגדר כרודף? לא ראיתם את הנחיית בית הדין של העדה החרדית שקורא להקפיד על הכללים ואף להחמיר? -בושה וחרפה". לצד זאת הוא משבח, "אני מצדיע לכלל הציבור החרדי שהפנים את ההנחיות ועבורו, קודם כל עבורו, אלחם כדי שאתם, סיקריקים מסוכנים, לא תהפכו את בתי הכנסת והשכונות החרדיות לאיזורים מוכי אסון. אני מבין היטב שאם השוטרים לא יפעלו במסירות והקרבה, הגופות ייערמו ובתי הלוויות יתמלאו ביהודים יקרים שישלמו בחייהם על ההתנהגות הזאת".

גלעד ארדן שכונת מאה שערים רימון הלם אלימות שוטרים זיסי מרגליות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 16 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד