י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
לא ידעה מה לעשות

מזעזע ומחריד: הבת האכילה את גופת אמה

מקרה מחריד ומזעזע התגלה בסוף השבוע למתנדבי זק"א, עת הוזעקו לבניין המאכלס עשרות דיירים וגילו גופת אישה במצב ריקבון למעלה משבוע ובתה הסובלת מפיגור שכלי מאכילה אותה ולא יודעת מה לעשות במצב הזה מבלי שאיש התעניין בשלומם

מזעזע ומחריד: הבת האכילה את גופת אמה
זירת פינוי הגופה בפתח תקווה צילום: דוברות זק"א

במוקד זק"א קיבלו בסוף שבוע קריאה על גופה שנמצאה במצב ריקבון ברחוב העליה השנייה בפתח תקווה וגילו מחזה קורע לב שיאנו מותיר אף אדם באדישות.

אישה בשנות ה-70 לחייה נמצאה בביתה ללא רוח חיים ובמצב ריקבון כשהיא יחד עם בתה המוגבלת שלא ידעה את נפשה וישבה וניסתה להאכיל את אמה. 

ישראל גודלבסקי מפקד זק"א מרחב שרון ותושב העיר פתח תקווה שטיפל בזירה סיפר: "מזעזע שוב לראות מחזות שכאלו, תוך שלושה ימים טיפלנו בשלוש גופות שנמצאו זמן רב לאחר מותם, האירוע הזה במיוחד צורב את הלב, מדובר באם מבוגרת בת 70 ובתה הסובלת מפיגור שכלי קשה שחיו לבד בבית, האם שנפטרה לפני למעלה משבוע ימים שכבה ברצפת הסלון ובתה לא ידעה מה לעשות, דיברה אליה, ניסתה להביא לה אוכל אך לא ידעה למי לפנות לעזרה, למרות שמדובר בבניין המאוכלס בעשרות דיירים". 

"היה לי קשה וצמרר אותי לראות את הבת ולהבין שהיא חיה לצד אמא שכבר ללא רו חיים למעלה משבוע, למרות הריח והמחזה הקשה – רק כי לא ידעה למי לפנות. אם מישהו היה דופק לפחות פעם ביומיים על הדלת ורק שואל – "הכול בסדר" הדברים היו יכולים להיראות אחרת. פרמדיק מד"א קבע את מותה, צוות מורחב של מתנדבי זק"א מרחב שרון טיפלו בכבוד המת משך שעות בזירה הקשה, גופת המנוחה הועברה למכון אבו כביר להמשך בדיקה וזיהוי והבאתה לקבורה".

ישראל מוסיף: "כואב הלב למצוא את הקשישים והערירים במצב של איבוד צלם אנוש רק כי לא היה מי שידאג להם. אני מתחנן אליכם, אנא! שימו לב לשכנים שלכם כדי להציל את חייהם, בשבילכם זו דפיקה בדלת, בשבילם זה הצלת חיים".

יו"ר זק"א יהודה משי זהב כתב: "כשאני חושב שראיתי כל זוועה אפשרית, באה המציאות וטופחת על פניי: המתנדבים שלנו טיפלו בסופ"ש בגופה בריקבון מתקדם. כאשר הגיעו גילו ילדה מוגבלת שכלית שישבה למעלה משבוע על יד גופת אמה וניסתה להאכיל ולדבר איתה. אני מתחנן אליכם! עשו מעשה וצרו קשר עם השכנים הבודדים שלכם. זה מציל חיים!". 

בזק"א מציינים כי מדובר אירוע שלישי תוך שלושה ימים וקוראים לציבור לפקוח עין.
זק"א גופה במצב ריקבון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד