י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
היערכות לקראת ל"ג בעומר

מה חדש בחיי הקורונה: חלק מהעסקים ייפתחו; וגם החינוך המיוחד

אחרי ההאטה מסוימת בקצב הנדבקים וירידה במנין המונשמים, ראש הממשלה הכריז הערב על חזרה מוגבלת של המשק לשגרה, כאשר שיעור העובדים המורשים יוכפל | גם החינוך המיוחד ישוב לפעול במתכונת מסוימת ויותרו תפילות בשטח פתוח | הנחיות הבטיחות עדיין בתוקף

מה חדש בחיי הקורונה: חלק מהעסקים ייפתחו; וגם החינוך המיוחד
מתפללים מחוץ לשטיבלאך בית הלל צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

בהצהרת ראש הממשלה בנימין נתניהו הערב (מוצ"ש) נמסר על שורת הגבלות, בהן החל ממחר יעלה שיעור העובדים המורשים לצאת לעבודה מ-15% ל-30%. כמו כן, תתאפשר חזרה לעבודה של ענפי ההייטק והתעשייה במסגרת מצומצמת - בתנאי שיעמדו בכללים ובהנחיות של 'התו הסגול' תחת הפיקוח הממשלתי. החינוך המיוחד ישוב לפעילות החל ממחר, בעוד שאר מערכת החינוך עדיין לא תשוב לפעילות במסגרות.

עם זאת, מרבית ההגבלות נותרו על כנן, ובכלל זה איסור התקהלות של מעל 2 אנשים (למעט מקרים מיוחדים כמפורט לעיל), חבישת מסיכת פנים, יציאה מהבית למרחק של עד 100 מטר והשבתת מערכת החינוך.

חינוך מיוחד

החינוך המיוחד ישוב לפעילות תחת הגבלה של קבוצות של עד 3 אנשים, והפסקה של רבע שעה בין קבוצה לקבוצה, תוך חיטוי ושמירת הגיינה וללא אכילה משותפת.

לימודים

מסגרות החינוך לא ייפתחו בשלב זה, והלימודים ימשיכו במסגרת למידה מרחוק.

יציאה למקומות עבודה

לגבי יציאה למקומות עבודה, מי שיכול לעבוד מהבית - ימשיך לעבוד מהבית, ומי שלא יוכל לצאת לעבודה בתנאים הבאים: מינוי ממונה קורונה ותשאול העובדים, בדיקות חום בכניסה, ללא קבלת קהל, ללא שימוש בציוד משותף, עד 8 אנשים בישיבות תוך שמירה על מרחק 2 מטרים אחד מהשני, חבישת מסיכות ובמקרה של גילוי חולה קורונה המקום ייסגר עד להוראת משרד הבריאות. בני 67 ומעלה לא יגיעו לעבודה.

פתיחת חנויות ובתי עסק

חנויות קטנות ייפתחו תחת הגבלות, ביניהן: 2 לקוחות לכל קופה רושמת - ובחנויות של מעל 100 מטרים 4 לכל קופה רושמת, מעקב אחר הבאים והיוצאים, ללא חתימה לאחר תשלום באשראי, מחיצה פיסית בין המוכר לקונה וחנות שבה יימצא חולה קורונה תסגר (מלבד מזון וציוד רפואי) עד להוראת משרד הבריאות.

קניונים ומרכזי ביג

הקניונים ומרכזי ביג יישארו סגורים בשלב זה.

תחבורה ציבורית

פעילות התחבורה הציבורית תורחב, אך לא צוין באיזה היקף.

פעילות ספורט

פעילויות ספורט יתאפשרו בזוגות קבועים בשטח הפתוח למרחק של עד 500 מטרים מהבית. עם זאת, תיאסר פעילות בחופי הים ובגינות שעשועים.

תפילות במניין

יתאפשרו תפילות במניין של עד 10 אנשים, גם הן במרחב הפתוח. עם זאת, כל פעילות במרחב הפתוח תחוייב בחבישת מסיכת פנים.

מהקרן למורשת הכותל המערבי נמסר, כי "בעקבות הצהרת רוה"מ מוקדם יותר הערב ולאור ההחלטות הצפויות להתקבל הלילה בהחלטת הממשלה - ייבחנו ההשלכות, מחר בשעות הבוקר בתיאום עם המשטרה. הנחיות חדשות לגבי הגעה לתפילה ברחבת הכותל המערבי תתפרסמנה מחר במהלך היום. עד אז, תמשכנה להתקיים התפילות עם המנין הקבוע כפי שהיה והתפילה תשודר בשידור ישיר באתר הכותל ובטלפון".

כמו כן, מחר (ראשון) בשעה 15:00 יערך דיון מיוחד בראשות שר הבריאות ליצמן, שר הדתות ועקנין, מנכל”י משרד הבריאות והדתות, חברי ועדת החמישה, רב המקומות הקדושים הר”ש רבינוביץ ומנהל המרכז למקומות הקדושים יוסי שוינגר, לבחינת וקביעת נהלי ההילולא במירון השנה.

קורונה משרד הבריאות בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד