י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
"אני נעלב"

המושל היהודי פרץ בבכי לשמע ההשוואה

המושל היהודי הראשון של מדינת קולורדו בארה"ב נשבר במהלך נאום שעסק בנושא הקורונה וסיים אותו בדמעות. מה שהביא אותו לכך היא העובדה שאיבד חלק ממשפחתו בשואה האיומה והדימויים בימים האחרונים את ההנחיות לציבור בנושא הקורונה לנאציזם

המושל היהודי פרץ בבכי לשמע ההשוואה
מושל קולורדו ג'ארד פוליס צילום: מתוך טוויטר

ג'ארד פוליס, דמוקרט שנבחר בשנת 2018, היהודי הראשון בקולורדו שנבחר למושל המדינה, נשבר באמצע נאום אותו סיים עם דמעות.

פוליס, נעשה מאד אמוציונאלי במהלך תדרוך חדשות בנושא משבר נגיף הקורונה במדינתו, כאשר אחד הכתבים אמר כי הציבור השווה את הוראת השהייה בבית לנאציזם.

קולו נסדק ודמעות נראו בעיניו כשהוא ענה לשאלה של הכתב, "האם ההוראות להישאר בבית דומות להוראות של הנאצים", שאל המושל.

הכתב שאל את ג'ארד פוליס, "אנו שומעים הרבה דיווחים כאן, ואני ראיתי דברים שמתרחשים ברחבי המדינה על שכנים המדווחים לרשויות על שכנים אחרים על כך שלא מילאו אחר ההוראות, ראו הרבה מרד כאן נגד הוראות שלך, ונגד הוראות מחלקת הבריאות המקומית, ואנשים השוו את זה לנאציזם. איך אתה מגיב לזה? מה אתה אומר לאנשים שברור שהם מתוסכלים מהשהייה בבית?".

המושל השיב כי "כאמריקני יהודי שאיבד משפחה בשואה, אני נעלב מכל השוואה לנאציזם" אמר פוליס ביום רביעי במהלך התדריך שלו בדנוור. "אנו פועלים להצלת חיים. ההפך הגמור מהטבח של 6 מיליון יהודים, צוענים, קתולים, רוסים, וכל כך הרבה אחרים".

יצוין כי בין אלה שהתייחסו להגבלות הקורונה כנאציזם במהלך ראיון לתיאור ההוראות להישאר בבית, היה גם מנהיג המיעוט בקולורדו, פטריק נוויל. בראיון שהתקיים ב-25 במרץ - היום בו הוציא פוליס את הצו למשך חודש, אמר נוויל בראיון לתכנית רדיו שמרנית כי הוראות כאלה מובילות ל"מנטליות דמות הגסטאפו".

ג'ארד פוליס קורונה קולורדו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד