ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
הגבאי, החסיד והנגיד

ויהיו המתים במגיפה: מארה"ב, ארגנטינה ואנגליה

רַבִּים חֲלָלִים הִפִּילָה: מריחוק מקום ליוו בגולה את הנפטרים מנגיף הקורונה שהלכו לעולמם ביום שישי ובשבת קודש • 'בחדרי חרדים' עם הרשימה הכואבת מסוף השבוע בארה"ב, ארגנטינה ואנגליה 

ויהיו המתים במגיפה: מארה"ב, ארגנטינה ואנגליה
הנפטרים ל"ע מנגיף הקורונה צילום: באדיבות המצלם

מערב שבת ומצאתה מגיעים מהגולה הבשורות הקשות על פטירתם של יראי ה', אנשי מעשה וחסידים שנדבקו בנגיף הקורונה. הבשורות מגיעות מלונדון, ארה"ב וארגנטינה.

רבי משה סלמה ז"ל

אבל כבד בקהילה היהודית בבואנוס איירס ארגנטינה: הלך לעולמו רבי משה סלמה ז"ל מחשובי המתפללים בקהילת קהל חרדים סאטמר בארגנטינה, הוא נפטר מנגיף הקורונה במהלך השבת האחרונה.

משפחתו הקרובה תלווה אותו היום בשעות הבוקר (שעון ארגנטינה) בדרכו האחרונה לבית הקברות של ח"ק 'אייסה', בסיודדלה, בואנוס איירס. הקהילה בארגנטינה נמצאת כבר כחודש ימים בסגר מוחלט. 

אביו של ר' משה סלמה זצ"ל, היה מורי אליהו סלמה זצ"ל, אישיות מוכרת מאוד בקרב הקהילה היהדות התורנית בארגנטינה. 

הרה"ח ר' יהושע רובינפלד ז"ל

מציריך מגיעה הידיעה על הסתלקותו של הרה"ח ר' יהושע רובינפלד ז"ל, בן 71, ומנכבדי וחשובי חסידי גור בציריך שבשווייץ, שנפטר בארה"ב בערב שבת קודש לאחר שנדבק בנגיף הקורונה ל"ע.

לפני למעלה מחודש נסע משווייץ לחתונת נכדו בארה"ב ושם חלה בקורונה. היה אדם למדן, טוב לב שהיה מעורב בין הבריות. איש נוח, שהיה ממייסדי בית החסידים גור בציריך ושימר את המקום במשך שנים רבות.

השאיר אחריו דור ישרים מפואר ומבורך: בנים ובני בנים וחתנים מפארי וחשובי הקהילה בציריך. 

הנגיד ר' משה ברקוביץ ז"ל

מבורו פארק הגיעה הבשורה המרה על פטירתו בשיבה טובה של הנגיד ר' משה ברקוביץ ז"ל, נדיב צדקה בכל מאודו שהיה מקושר לחסידות ספינקא, והכיר את האדמו"ר הקדוש ה'חקל יצחק' מספינקא הי"ד. המנוח נפטר בגיל 98.

ר' משה הגיע לארצות הברית לאחר ששרד את השואה והצטרף לבנייה מחדש של קהילת ספינקא. הוא הצליח בעסקים והיה כתובת פופולרית לתרומות, הוא חילק הרבה מאד צדקה במהלך חייו. ר' משה אושפז בערב יום טוב של חג הפסח האחרון ונפטר ביום שישי. נטמן בחלקה של 'חקל יצחק' ספינקא בניו ג'רזי.

הרה"ח ר' אליעזר פולק ז"ל

ממונסי הגיעה הידיעה על פטירתו של הרה"ח ר' אליעזר פולק ז"ל, מחשובי חסידי קרלין סטולין, כשהוא בגיל 79. ר' אליעזר ז"ל היה אהוב על כל מי שהכירו אותו. מכריו מספרים כי ר' לייזר היה דוגמא ליהודי חסידי אמיתי, והתפלל בבית הכנסת של קרלין סטולין שם היה הגבאי במשך יובל שנים. לפני שנתיים הוא עבר למונסי והיה מוכר לכולם בזכות מידת היושרה.

הגברת אולגה פרידמן ע"ה, תושבת שכונת קראון הייטס, הלכה לעולמה ביום שבת. היא הייתה בת 73 ונפטרה עקב סיבוכים כירורגיים. הגברת פרידמן הייתה ידועה בטוב לבה ונדיבותה לאחרים, באהבה עמוקה למשפחתה וחבריה, ובקשר חזק שלה לארץ ישראל.

הרבנית פייגא קורנבליט ע"ה, תושבת פלטבוש בברוקלין הלכה לעולמה ביום שבת, היא הייתה בת 96. הרבנית קורנבליט, שרדה בדרך נס את זוועות השואה, הוריה, הרב המפורסם מגייביץ-אוזגורוד אוקראינה הרב אהרון ורחל פלברמן, נרצחו על ידי הנאצים יחד עם מרבית משפחה הקרובה, היא שרדה יחד עם אחיה ר' מרדכי פלברמן. הוריה היו משושלת החסידויות הגדולות של חוסט, נדבורנה, פרמישלאן, ראפשיץ וליז'ענסק.

בנוסף, הלכו לעולמם בארה"ב ר' ליפא לבקוביץ ז"ל בן 50 משכונת ויליאמסבורג, הגב' לאה כץ ע"ה בת 82 מויליאמסבורג ר' ישעיהו לייטמן ז"ל בן 70 מבורו פארק, הגב' נחמה פוזנר ע"ה בת 89 בורו פארק, הגב' רחל רוזנצווייג ע"ה בת 68 מוויליאמסבורג אשת יבלחט"א ר' נחמיה אלתר, ר' משה לייב רוזנברג ז"ל בן 68 משכונת ויליאמסבורג, ר' אליעזר נייהוזר ז"ל בן 71 מקרית יואל הגב' פרל ווייס ע"ה בת 57 מויליאמסבורג ור' אברהם גדליה אילבוים ז"ל בן 98 משיכון סקווירא. 

בלייקווד נפטרה מרת הענא מנדלבוים ע"ה אשת יבלחט"א הרה"ג ר' מרדכי מנדלבוים, בת הרב יוסף ברוך גליקמאן רובין ז"ל.

בלונדון נפטרו לבית עולמם הרה"ח ר' אברהם מרדכי שוורץ ז"ל מחשובי חסידי סאטמאר בסטמפורד היל והוא בן  64 המנוח נכדו של הרב ר' פלטיאל רוט ז"ל וחתן הרה"ח ר' אלימלך טעשער מלונדון סבל במשך שלושה שבועות מהנגיף. הרה"ח ר' אברהם גרומאן ז"ל מסטמפורד היל, ר' יצחק דומניץ ז"ל מסטמפורד היל והוא בן 60, והגב' הענדיל שרה הופמן ע"ה אשת ר' מרדכי מחשובי חסידי מכנובקא בעלזא בשכונת סטמפורד היל.

הרה"ח ר' אברהם מרדכי שוורץ ז"ל

קורונה נפטרים ארה"ב ארגנטינה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד