י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
"מוכן לקחת את הסיכון" • תיעוד מקומם

צפו: יאיר לפיד הגיע להפגנה והתגאה שהפר את ההנחיות

מחזה תמוה: בעוד פוליטיקאים בעולם מתפטרים או מתנצלים בעקבות הפרת הנחיות של מערכות הבריאות - חבר הכנסת יאיר לפיד יצא הבוקר להפגין תוך צפצוף על החוקים:"בשביל העצמאים אני מוכן לקחת את הסיכון" • צפו בתיעוד

צפו: יאיר לפיד הגיע להפגנה והתגאה שהפר את ההנחיות
יאיר לפיד בהפגנה, הבוקר צילום: אלעד גוטמן

יו"ר יש עתיד - תל"ם, ח"כ יאיר לפיד, בהתבטאות נוספת בנושא הקורונה שמעוררת סערה. "באתי לתמוך הבוקר בהפגנת ארגוני העצמאים מול הכנסת", אמר לפיד לפני שעה קלה. הוא הוסיף, "הם לא שמרו על 2 מטר מרחק, אבל בשביל העצמאים אני מוכן לקחת את הסיכון".

לדברי לפיד, "הם כועסים, הם צועקים, הם צודקים. הממשלה הזו הרסה את מפעל חייהם בלי לעצור לחשוב מה זה עושה לכלכלה ומה זה עושה להם ולמשפחות שלהם. חייבים לעזור להם, ומהר. מגיע להם דמי אבטלה כמו לשכירים. מגיע להם מנגנון פיצוי כספי מיידי (כמו שהפעלנו באוצר ב״צוק איתן״); מגיע להם מענקים ממשלתיים שימנעו פיטורי עובדים. זה מה שעושים במדינות אחרות. זה מה שצריך לעשות גם כאן".

כאמור, דבריו של לפיד, שנתנו אישור במרומז להפרת החוק של המפגינים, קוממה עליו גל של תגובות.  העו"ד הדתי שמחה רוטמן מהתנועה למשילות ודמוקרטיה, ענה לו באותו מטבע:

‏"באתי להתפלל היום במאה שערים. הם לא שמרו על 2 מטר מרחק, אבל בשביל החרדים אני מוכן לקחת את הסיכון. הם כועסים, הם צועקים, הם צודקים. הממשלה הזו הפלתה נגדם והרסה את כל היקר להם ולמשפחותיהם". ‏הודעתו של המבוגר האחראי, ⁦‪יאיר לפיד, אבל לא על החרדים אלא על העצמאים. עכשיו תמשיכו.

בתור בעל עסק, שגם מתפלל מדי פעם, אני ממליץ לחשוב על מהו המסר, מהי קבוצת המיקוד, ועד כמה החוסר המוחלט של הבנה לגבי מה חשוב לאנשים ששוכנים קצת צפונה או דרומה מהפופיק שלכם, הופך אותכם לאדם שבשל לחיות בחברה".

העיתונאי עקיבא נוביק כתב, "יאיר לפיד כמעט מתגאה בהודעה שלו שלא שמרו מרחק. זה גימיק כדי ליצור עניין תקשורתי, או סתם זריקה על הכללים?".

עיתונאי 'בחדרי חרדים' יענקי פרבר, כתב בתגובה, "לפיד לא שומר על ההנחיות של שמירת מרחק, התרגלנו, אבל האיש היה שנתיים שר אוצר, אף אחד לא הפריע לו להעביר חוק שעוזר לעצמאים בימים כתיקונם, איפה הוא היה אז?".

אחת הגולשות כתבה בתגובה: "את אבנר נתניהו וביבי צלבו במשך שבוע כי "סיכנו" מספר בודד של אנשים. יאיר לפיד מסכן עשרות אם לא מאות אנשים במודע, תוך צפצוף על הכללים בלי בושה".

בתוך כך, העיתונאית ענבר טויזר דיווחה הבוקר כי, "יאיר לפיד יצא להפגנת העצמאים מחוץ לכנסת וניסה לדבר עם התקשורת. מפגינים התנפלו עליו וצעקו "בוז! היית במשרד האוצר". אחרי מאבק מאבטחים עם מפגינים, לפיד חזר לשטח הכנסת".

שמחה רוטמן יאיר לפיד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד