י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
כל שעה הדלקה

פרסום ראשון: כך יחגגו את הילולת רבי שמעון בר יוחאי בל"ג בעומר במירון

הילולת התנא רבי שמעון בר יוחאי בל"ג בעומר במירון, תיערך השנה, בצל מגיפת הקורונה, במתכונת של עד 30 איש בהדלקה, כל הדלקה תיערך שעה בלבד. בין הדלקה להדלקה חצי שעה הפסקה. הכל יועבר בשידור חי על ידי המקומות הקדושים • 'בחדרי חרדים' עם כל הפרטים הראשונים

פרסום ראשון: כך יחגגו את הילולת רבי שמעון בר יוחאי בל"ג בעומר במירון
חרדים במירון בל"ג בעומר צילום: אלי סגל

שאלת השאלות בצל התפשטות נגיף הקורונה והחזרה לשגרה היא סביב ההילולא הגדולה ביותר בעולם - הילולת התנא האלוקי רבי שמעון בר יוחאי באתרא קדישא מירון בל"ג בעומר. מסתמנות שורה של החלטות דרמטיות.

ל'בחדרי חרדים' נודע, כי בישיבה ראשונית שנערכה היום (ראשון) במשרד הדתות סוכם כי ההדלקות יתקיימו לפי נוהל משרד הבריאות עד 30 איש להדלקה אחת. כל הדלקה תערוך שעה. בין הדלקה להדלקה הפסקה חצי שעה לתחלופת האנשים.

לגבי הגברה, מוזיקה צילום ושידור חי הם יתועדו על ידי המרכז למקומות הקדושים בראשות המנכ"ל הרב יוסף שוינגר והם יועברו בשידור חי.

בפגישה השתתפו שר הבריאות יעקב ליצמן (שהשתתף טלפונית) שר הדתות יצחק וקנין, מוטי בבצ'יק, צוות אגף בריאות הציבור במשרד הבריאות, מנכ"ל המשרד לשירות דת עודד פלוס, הגאון רבי שמואל רבינוביץ, הרב יוסי שוינגר ישראל דרעי, ונציג משטרת ישראל רפ"ק מיכה טובול.

מדובר כאמור בפרטים ראשונים ובהמשך יימסרו הוראות ברורות לציבור בכל הנוגע לסדרי ההילולא כך שכמעט כל ההדלקות המסורתיות יתקיימו כרגיל החל מההדלקה הפותחת והמסורתית של האדמו"ר מבאיאן ועד ההדלקה הנועלת של האדמו"ר מתולדות אהרן יתקיימו במתכונת מצומצמת. 

לדברי השר וקנין "כמות המשתתפים תוגבל, הכניסה והגישה להר מירון תותר רק למורשים, לא יוקמו השנה אוהלים במתחם ההר, וזהות המדליקים תקבע מראש בהתאם למסגרת הכללים שיקבע המרכז הארצי למקומות קדושים".

השר וקנין חשף את ההצעה שגובשה על ידו: "ההדלקות יבוצעו ב-4 מתחמים (בויאן, גנדי, מערת הלל, מתחם תולדות אהרון). בהדלקה ישתתפו הרב או האדמו"ר ועשרה משתתפים נוספים. כל הדלקה תארך כשעה. יעשה מאמץ להתאים את שעת ההדלקה לשעה בה נערכה בכל שנה. ההדלקות יועברו בשידור חי באופן שיוסכם מול האדמו"רים והרבנים האירוע ישודר גם בערוצי הרדיו ואתרי האינטרנט המשדרים בכל שנה את מעמדי ההדלקה"

השר וקנין ביקש להדגיש: "לא תותר שהיה בציון או בסביבתו, לא תותר פעילות הכנסת אורחים, הציון לא יפתח לכניסת הקהל, לא תותר כניסת אח"מים אלא כאלו שנוכחותם נדרשת לצורך מילוי תפקידם. לא תותר עריכת טקסי חלקה".

הרב יוסף שווינגר מנכ"ל המרכז הארצי למקומות קדושים שהיה שותף להכנסת וגיבוש הנהלים אמר: "נעשה כאן מאמץ גדול לשמר את מסורת ההדלקה שעבור חלק מהאדמו"רים מדובר במסורות שעברו מדור דור. בתקופות הקשות ביותר נערכו במירון הדלקות לכבודו של רשב"י אני שמח שיש לי את הזכות והחלק להמשיך את המסורות גם בתקופה מאתגרת זו".

ל"ג בעומר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד