י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
משבר הקורונה בעזה

במסגרת עסקת השבויים הנרקמת: חמאס דורש מכונות הנשמה

במסגרת עסקת השבויים הנרקמת בימים אלו בין ישראל לארגון חמאס בעקבות משבר הקורונה, דורש ארגון הטרור לקבל מישראל מכונות הנשמה

במסגרת עסקת השבויים הנרקמת: חמאס דורש מכונות הנשמה
צרכניה בעזה בעידן הקורונה צילום: Ail Ahmed/Flash90

מקורות פלסטיניים אמרו בסוף השבוע שעבר כי במסגרת עסקת השבויים המסתמנת בין חמאס לישראל, ארגון הטרור דורש מכונות הנשמה וציוד רפואי מתקדם, מישראל או ממדינה שלישית, כך ע"פ דיווח ב'חדשות 13'.

עוד דורש הארגון את שחרורם של אסירים עם דם על הידיים כולל אסירי עולם - תנאי שישראל מסרבת לו בשלב זה ומהווה את המכשול העיקרי בעסקה, כך לפי המקורות. בחמאס שולחים מסרים שהם רציניים בנוגע לעסקה אבל זו רק ההתחלה - וצפויים קשיים נוספים בדרך.

אתמול, התייחס יו"ר הלשכה המדינית של חמאס אסמאעיל הנייה לראשונה באופן פומבי לאפשרות לעסקה לחילופי שבויים, והצהיר: "בשל הקורונה אנו מוכנים לנהל מו"מ לעסקת חילופי שבויים עם ישראל. אם מנהיגי ישראל רציניים אפשר להגיע לעסקה - אנחנו רציניים. כבר קיבלנו החלטה. לא אדבר בתקשורת על המספרים ומה אנו דורשים. אנו אופטימיים שנצליח להשיג תוצאות טובות בעסקה שכזו, כפי שנחלנו הצלחה בעסקת שליט". את הדברים אמר בריאיון לערוץ טלוויזיה בקטר.

יום לפני כן אמר גורם ישראלי בכיר כי "נוצרה הזדמנות חריגה ונדירה להגיע לעסקת שבויים עם חמאס". בעסקה יוחזרו שני חללי צה"ל, אורון שאול והדר גולדין, וכן שני האזרחים שמוחזקים בידי הארגון - אברה מנגיסטו והישאם א-סייד.

קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד