י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
מתכונן לבחירות

ליברמן מטריל את נתניהו ודורש מגנץ: "מחר זה היום האחרון"

ח"כ ליברמן ממשיך בניסיונותיו למנוע משנוא נפשו בנימין נתניהו להקים ממשלה לפחות אחרי הבחירות הרביעיות וקורא לבני גנץ להזדרז עם העברת חמישה חוקים, מהם כאלה שימנעו מנתניהו לכהן כראש ממשלה או להתמודד בכלל לתפקיד | "כמי שמכיר את נתניהו טוב מכולם, אני מעריך שהוא לא יחתום איתך על הסכם קואליציוני לא היום ולא מחר"

ליברמן מטריל את נתניהו ודורש מגנץ: "מחר זה היום האחרון"
בני גנץ\אביגדור ליברמן צילום: תומר נויברג/גרשון אלינסון, פלאש 90

אחרי שהמנדט עבר לידי הכנסת ושעון החול עד לאפשרות של בחירות רביעיות מתקתק, יו"ר 'ישראל ביתנו' ח"כ אביגדור ליברמן שהיה לשון המאזנים במערכות הבחירות הקודמות כבר מתכונן למערכת הבחירות ודורש כעת משותפו עד לא מזמן יו"ר הכנסת בני גנץ, להעלות שורת חוקים שימנעו מראש הממשלה להתמודד למשרה זו במקרה של פיזור הכנסת ה-23.

ליברמן פנה היום (ראשון) פומבית ליו"ר 'כחול לבן' המשמש גם כיושב ראש הכנסת וכתב לו: "בני גנץ, זוהי שעת המבחן האמיתית שלך". כשהוא דורש לחוקק חמישה חוקים שימנעו את התמודדותו של שנוא נפשו בנימין נתניהו במקרה והכנסת תתפזר בעוד פחות משלושה שבועות.

"כמי שמכיר את נתניהו טוב מכולם", כתב ליברמן לגנץ, "אני מעריך שהוא לא יחתום איתך על הסכם קואליציוני לא היום ולא מחר. בינתיים כל מה שהוא עושה זה למשוך זמן". על כן דורש ליברמן: "לאשר מחר בישיבת נשיאות הכנסת את 5 החוקים שהגישה ישראל ביתנו ולהניחם על שולחן הכנסת".

בדרישת ליברמן, לחוקק חוקים נגד כהונת ראש הממשלה נתניהו, ביניהם הפסקת כהונה של ראש ממשלה בממשלת מעבר שהוגש נגדו כתב אישום, התפטרות ראש הממשלה או שר עקב הגשת כתב אישום והצעת חוק החלת הריבונות הישראלית על בקעת הירדן. כדי לזרז את הליך חקיקתם הוא דורש מגנץ, "לתת לכל החוקים הנ"ל פטור מחובת הנחה, להורות על הקמת ועדה מיוחדת לקידומם ולהעביר אותם במליאת הכנסת לפני ה-7 במאי, מועד סיומם של 21 הימים עד להתפזרות הכנסת".

ליברמן מציין בפני גנץ כי "מחר הוא היום האחרון, מבחינה טכנית, על מנת להספיק ולהעביר את החוקים הנ"ל", כשהערכה אומרת כי גם ללא חתימה של נתניהו על ההסכם הקואליציוני, גנץ צפוי להתעלם מבקשתו של ליברמן.

אביגדור ליברמן בני גנץ בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד