י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
הסגר לא נוצל כראוי

גורמים במערכת הבריאות מאשימים: "לא ערוכים להתפרצות הבאה"

בחודש שבו הוטל סגר על המשק הישראלי והוגבלו ההתקהלויות, מסתבר כי לא נבנתה כל תשתית של מערכת למניעת ההתפרצות הבאה, שלדברי גורמים במערכת הבריאות תגיע מתישהו

גורמים במערכת הבריאות מאשימים: "לא ערוכים להתפרצות הבאה"
ביצוע בדיקת קורונה צילום: יוסי זמיר, פלאש 90

בישיבת הממשלה שנערכה אמש (מוצ"ש ) אושרו הקלות רבות בהגבלות שניתנו עד כה בשל התפרצות הקורונה. על רקע ההקלות, בכירים במשרד הבריאות מביעים תרעומת כי במהלך החודש של הסגר לא נבנתה כל תשתית של מערכת למניעת ההתפרצות הבאה - שלדבריהם עוד תגיע. כך דווח בחדשות 13.

לטענת אותם הגורמים, בעקבות ההקלות צפוי גל נוסף של התפרצות, ובעקבות כך שלא הוקמה מערכת לניטור ומניעת מוקדי התפרצות והדבקה, אי אפשר יהיה לסקור כל מקרה הדבקה כראוי, ולאתר תחלואה לפני שהיא תגיע לבתי החולים. לדבריהם, כל עוד לא תוקם כזו מערכת, לא יהיה ניתן לחזור לשגרה.

בתוך כך, במהלך ישיבת הממשלה הלילית שנערכה אמש בדבר שורת ההקלות על ההסגר, הזהיר השר זאב אלקין כי הצעדים שעליהם החליטה הממשלה בכלל, ופתיחת שוק העבודה בפרט, עלולים להביא תוך 4-3 שבועות להתפרצות מחודשת שתחייב חזרה להסגר – אולי אפילו הסגר מלא וחמור יותר מזה שהיה עד כה.

שרים שהשתתפו בישיבה אמרו שנתניהו נטה להסכים עם ארדן, ואמר לו ולשרים "אתה צודק. זה יהיה ניסוי וטעייה. נצטרך לבדוק את עצמנו כל הזמן".

גם היועץ לביטחון לאומי מאיר בן שבת הסכים כי קיים תרחיש של התפרצות מחודשת, ולכן המליץ למשל שלא להרחיב עוד יותר את המרחק שבו אזרחים יכולים להיות מחוץ לבית.

מלשכת ראש הממשלה לא נמסרה תגובה.

קורונה בנימין נתניהו משרד הבריאות מאיר בן שבת זאב אלקין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד