י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
בתום התייעצות ולאור הנתונים

השרים והמנכ"ל החליטו: הקלות לבני ברק וירושלים

לאור הנתונים החיוביים באשר לשיעור התחלואה והתמותה בישראל, קיימו השרים ליצמן ודרעי שיחת התייעצות עם מנכ"ל משרד הבריאות והחליטו לקיים מתווה מקל לערים בני ברק וירושלים שהלילה יסתיים הסגר עליהם

השרים והמנכ"ל החליטו: הקלות לבני ברק וירושלים
חרדים עם מסכות צילום: אוליבר פיטוסי, פלאש 90

בשורות טובות לתושבי בני ברק וירושלים: לאחר שיחה של שר הבריאות יעקב ליצמן, שר הפנים אריה דרעי ומנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב, ולאור נתונים ראשוניים מעודדים בערים בני ברק וירושלים עם סימנים ואינדיקציות חיוביים, ובנוסף התחייבותם של ראשי הערים בני ברק וירושלים להוציא את החולים מהעיר לבתי מלון - לפחות מחצית מהחולים הנותרים בעיר עד סוף השבוע - הוחלט לקיים מתווה מקל על הערים על מנת להקל את הסגר שיסתיים הלילה בחצות.

דיון מיוחד בנושא יתקיים מחר בשעה 10:00.

כזכור, הבוקר פרסמנו כי העיר בני ברק היא עדיין העיר השנייה בארץ במספר החולים בקורונה והראשונה ביחס למספר התושבים, אולם ממסמך רשמי של המל"ל עולה כי קצב ההדבקה בה השתווה לשאר הארץ.

השכונות שבהן מספר החולים הוא הגדול ביותר נכון ל-16 באפריל הן, גבעת סוקולוב עם 400 חולים ורמת אהרון/אור החיים עם 351 חולים. 

כמו"כ גבעת סוקולוב עם 332 חולים על 31,666 תושבים, קריית ויזניץ עם 138 חולים על 11,682 תושבים, קריית הישיבה עם 119 חולים ל-9,208 תושבים, הר שלום עם 85 חולים ל-7,943 תושבים, קריית נדבורנא עם 66 חולים ל-5,603 תושבים ורמת אלחנן עם 53 חולים ל-3,815 תושבים.

עם זאת, נציין כי לפי נתוני פיקוד העורף – 460 חולים הוצאו מהעיר, ועוד 160 מאושפזים בבתי חולים והם אינם נכללים בפילוח השכונות.

השכונות שבהן היה קצב הגידול הגבוה ביותר בשבוע האחרון הן רמת אלחנן עם גידול של 1.8, נחל שמעון עם גידול של 1.76 וקריית הישיבה עם גידול של 1.72.

בשכונות הפועל המזרחי ג' והפועל המזרחי ב/ד' שסומנו בשבוע שעבר כשכונות בעלות קצב גידול גבוה, חל שיפור וקצב ההדבקה הואט משמעותית.

בשל כך, הומלץ על ידי המל"ל לתעדף את הטיפול בשכונות בסדר הבא: רמת אלחנן, גבעת סוקולוב, קריית הישיבה, רמת אהרון/אור החיים, קריית נדבורנא, קריית ויז'ניץ, נחל שמעון והפועל המזרחי.

קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד