י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
בעקבות ההדלפות

מזכיר הממשלה מאיים על השרים: "תוביל לנקיטת צעדים"

השרים יעברו בדיקת פוליגרף? בימים אלה שישיבות הממשלה מתנהלות מרחוק ישנה עלייה בדיווחים בזמן אמת לעיתונאים מתוך ישיבות הממשלה. עקב כך על דעתו של ראש הממשלה פנה המזכיר צחי ברוורמן והזהיר את השרים מפני ההשלכות

מזכיר הממשלה מאיים על השרים: "תוביל לנקיטת צעדים"
ישיבת ממשלה בשיחת וידאו צילום: באדיבות המצלם

בזמן שישיבות הממשלה מתקיימות בימים אלה בשיחות ועידה דרך הטלפון או באמצעות תוכנת ה'זום', נרשמות הדלפות רבות לעיתונאים בזמן אמת, שמצטטים בעיצומה של הישיבה מה אמרו המשתתפים בנושאים שונים, עקב כך שיגר היום (ראשון) מזכיר הממשלה צחי ברוורמן מכתב תקיף לחברי הכנסת בו הוא מאיים בנקיטת צעדים כלפי המדליפים.

ברוורמן שיגר מכתב לשרי הממשלה בו הוא הזכיר כי למרות העובדה שהישיבות מתנהלות טלפונית, הן "ישיבות ממשלה לכל דבר עניין, הכפופה להוראות הרלוונטיות בתקנון הממשלה", כשהוא מזכיר את התקנה הקובעת כי "ידיעות על דיונים והחלטות של הממשלה או של וועדת השרים לא יפרסמו שרים ולא יגלו בעצמם או באמצעות דוברי משרדיהם".

בקרב בכירי שרי הממשלה עלה חשד כי שרים או גורמים אחרים צירפו לקו עיתונאים שהדליפו ציטוטים בזמן אמת, כשהוא התריע בפני השרים והבהיר: "כי אין לצרף משתתפים נוספים לישיבות הממשלה, פרט לחברי הממשלה עצמה ולגורמי ממשלה שאושרו מראש על ידי מזכיר הממשלה - אין להעלות על השיחה אף גורם אחר שלא דרך מזכירות הממשלה".

עוד כתב מזכיר הממשלה: "למרבה הצער אנו עדים לתופעה חמורה ביותר שבה חלק מהמשתתפים בדיוני הממשלה מנצלים במודע את המצב בו ישיבות הממשלה מתנהלות טלפונית וחולקים מידע מתוך הדיונים עם גורמים לא מורשים, וזאת אף תוך כדי מהלך הישיבות עצמן ובכך פוגעים בעבודת הממשלה ומפרים את הוראות התקנון".

המזכיר ברוורמן כתב לשרים: "על דעתו של ראש הממשלה אני שב ומדגש את האיסור האמור לעיל", זאת תוך שהוא מציין ומאיים כי יופעלו פעולות, שמא בדיקות פוליגרף לשרים כדי למצוא את המדליפים, "הישנות של תופעה למורה זה תוביל לנקיטת צעדים נגד המפרים".

ישיבת ממשלה צחי ברוורמן הדלפות מזכיר הממשלה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד