ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
בעקבות חשיפת 'בחדרי'

השר בצלאל סמוטריץ' דורש: הדלקות במירון - גם לציונות הדתית

לקראת הילולת הרשב"י בעוד שלושה שבועות בהר מירון ולאחר ש'בחדרי חרדים' חשף את מתווה קיום ההדלקות והחגיגות בהר, השר סמוטריץ' פנה לשר לשירותי דת בדרישה לכלול גם את רבני הציונות הדתית בהדלקות • "נכבד את מסורת ישראל מימים ימימה" • 'בחדרי' עם הפרטים

השר בצלאל סמוטריץ' דורש: הדלקות במירון - גם לציונות הדתית
בצלאל סמוטריץ/יצחק וקנין צילום: שריה דיאמנט/יונתן זינדל, פלאש 90

בעקבות חשיפת 'בחדרי חרדים' את מתווה קיום הילולת הרשב"י בל"ג בעומר במירון, יו"ר 'האיחוד הלאומי' השר בצלאל סמוטריץ' פנה במכתב לשר לשירותי דת יצחק וקנין מש"ס, שידאג שתהיה גם הדלקה על ידי רבני הציונות הדתית.

במכתבו כותב השר סמוטריץ': "נחשפתי בתקשורת למתווה אותו המשרד לשירותי דת מקדם להתאמת הילולת הרשב"י במירון למגפת הקורונה איתה מתמודדת מדינת ישראל והעולם כולו. ראשית, אברך על המתווה האחראי. ראוי כי אנו אשר נושאים על נס את חיי התורה נחמיר בדיני "ונשמרתם לנפשותיכם" ועם זאת נכבד את מסורת ישראל מימים ימימה לפקוד את קברו של התנא האלוקי ר' שמעון בר יוחאי במירון בל"ג בעומר".

סמוטריץ' פנה לשר ועקנין בנימה אישית ואומר: "ידידי, כמי שמכיר ומוקיר את עבודתך אביא לתשומת ליבך כי בשנים האחרונות התקיימה במירון הדלקה של רבני הציונות הדתית. על כן, אבקשך במסגרת ההיערכות להדלקה לקיים בנוסף להדלקות הרבות של רבני ישראל הדלקה של רבני הציונות הדתית במקומות ובזמנים מרכזיים".

השר סמוטריץ' חתם את מכתבו בתפילה: "רפאנו ה' ונרפא הושיענו ונוושעה כי תהילתנו אתה".

כזכור, אתמול (ראשון) פורסם לראשונה ב'בחדרי חרדים' כי בישיבה ראשונית שנערכה במשרד הדתות סוכם כי ההדלקות יתקיימו לפי נוהל משרד הבריאות עד 30 איש להדלקה אחת. כל הדלקה תערוך שעה. בין הדלקה להדלקה הפסקה חצי שעה לתחלופת האנשים.

לגבי הגברה, מוזיקה צילום ושידור חי הם יתועדו על ידי המרכז למקומות הקדושים בראשות המנכ"ל הרב יוסף שוינגר והם יועברו בשידור חי.

בפגישה השתתפו שר הבריאות יעקב ליצמן (שהשתתף טלפונית) שר הדתות יצחק וקנין, מוטי בבצ'יק, צוות אגף בריאות הציבור במשרד הבריאות, מנכ"ל המשרד לשירות דת עודד פלוס, הגאון רבי שמואל רבינוביץ, הרב יוסי שוינגר ישראל דרעי, ונציג משטרת ישראל רפ"ק מיכה טובול.

מדובר כאמור בפרטים ראשונים ובהמשך יימסרו הוראות ברורות לציבור בכל הנוגע לסדרי ההילולא כך שכמעט כל ההדלקות המסורתיות יתקיימו כרגיל, החל מההדלקה הפותחת והמסורתית של האדמו"ר מבאיאן ועד ההדלקה הנועלת של האדמו"ר מתולדות אהרן שיתקיימו במתכונת מצומצמת.

בצלאל סמוטריץ הילולת הרשב''י ל"ג בעומר הציונות הדתית יצחק וקנין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 28 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד