י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
בנוסח מעומעם

בבד"ץ 'העדה' קוראים לפתוח את הלימודים מחדש

בהוראה לא חד-משמעית קוראים בבד"ץ 'העדה החרדית' לשוב ולפתוח את הלימודים כבתחילה: "פונים אנו בכל לשון של תחנה ובקשה אל המנהלים והמחנכים שליט"א אשר בידיהם הופקד חינוך הדורות ואל הורי התלמידים אשובה ארעה צאן קדשים לשמור על משמרת הקודש"

בבד"ץ 'העדה' קוראים לפתוח את הלימודים מחדש
תפילות במרפסות מאה שערים והסביבה צילום: שלומי טריכטר

תחת הכותרת "אשובה ארעה צאנך אשמור" קוראים בבד"ץ 'העדה החרדית' לפתוח את הלימודים בחזרה ולשוב לשגרה, הנוסח אמנם מעומעם אך הקריאה היא ברורה.  

כזכור, ביום שישי דווח ב'בחדרי חרדים' על התייעצויות בבד"ץ בנוגע להתחלת הלימודים כבתחילה ואף היו גורמים מתונים שדרשו לעשות זאת במיידי מסיבות רוחניות וגשמיות ובאם לא יהיו הפגנות. 

במכתב נכתב: "בצל המצב הקשה ועדיין לא נושענו, וכלל ישראל מתפלל ומייחל לישועת ה' לרפואת חולי ישראל המרובים ולהתמיד בריאותם של הבריאים שלא יחלו ח"ו, ובייחוד כאשר לדאבון הלב רבים שבקו חיים לכל חי הקב"ה ישלח נוחם למשפחותיהם הכואבים ויחבש לעצבותם, ויאמר די לצרותינו".

"ועתה באנו על דברי תורה, כאשר לרגל המצב נסגרו שערי התלמודי תורה ונגרם עי"ז שתשב"ר בטלים מלימודם בעווה"ר, והעולם שמם מקול תלמודם של תשב"ר הי"ו עליהם העולם קיים, ומה גם שהעדר סדר לימודים והבטלה מביאים לירידה בכל המעלות והמידות שקנו בבית תלמודם, וכל המעלות הנקנות בתורה"ק דכולה בה".

"אשר על כן פונים אנו בכל לשון של תחנה ובקשה אל המנהלים והמחנכים שליט"א אשר בידיהם הופקד חינוך הדורות ואל הורי התלמידים הי"ו, בקול קורא: אשובה ארעה צאן קדשים לשמור על משמרת הקודש, לשבת ולטכס מחשבה בעצה תכון איך להמשיך את סדרי הלמודים של התשב"ר הלומדים תורה וכמובן בדרכי השמירה הניאותים ככל הנדרש והצורך, כדי שלא יושבת קול התורה מתשב"ר ובחורי הישיבות, וכבר למדונו חז"ל בעת צרה כמרדכי הצדיק בשעתו שסגולת תלמודם של תשב"ר לבקוע שערי שמים ולבטל כל גזירה קשה מעלינו,. ותורה מגיני ומצלי ובפרט תורת תשב"ר שיחיו, ואמרו חז"ל (שבת קיט:) אין העולם מתקיים אלא בהבל תשב"ר, ובשו"ע חו"מ (ש"ו ס"ח) מבואר שביטול תשב"ר מלימודם יום או יומיים הוא פסידא דלא הדר".

"ועד ארגיעה חובה על כל אב לבנים לדאוג לתלמודם של תשב"ר ובחורי הישיבות בכל אופן ומצב שהוא, וגדול שכרם של העוסקים בתורה ללמוד וללמד בימים אשר התמעט קול התורה".

"ובהיות ולפי המצב יצטרכו למלמדים נוספים וצוות חינוכי גדול מן הסדר הרגיל, ומה גם שגם כך מתקשים מנהלי המוסדות לעמוד בעול הכבד, פונים אנו אל נדיבי לב בכל אתר ואתר לקחת להם כשמירה וכסגולה להחזיק במעוזי התורה בימים הללו, וגודל שכרם של מחזיקי תורה בעת כזאת אין לשער, ויהיה זאת להם לזכות להנצל מכל פגע ומחלה ורעה לא תקרב אליהם בע"ה נותן התורה".

את  מכתבם הם מסיימים, "והשי"ת יהא בעזרינו שלא יצא מכשול ותקלה מתח"י, וזכות תורתם של תשב"ר תבטל מעלינו כל גזירה רעה ובקרוב נזכה לבנין ציון וירושלם בביאת משיח צדקנו והרמת קרן התורה וישראל בעגלא ובזמן קריב אמן".

 

 

העדה החרדית לימודים קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד